onsdag 3 augusti 2016

Skavsår mellan låren...

Alla ni som varit tjocka veta vad jag menar med skavsår mellan låren. För er andra kan jag berätta att när man är tjock så är även låren tjocka och när de skaver mot varandra kan det blir rena rama köttsåren som gör förbaskat ont! Även om jag inte var jättetjock så har jag också upplevt detta och därför alltid haft lite längre shorts för säkerhets skull.

Nu som normalviktig har jag för första gången på många, många år haft korta shorts. Så där som man hade som 20-åring typ... å vet ni? Jag har varken haft skavsår eller känt mej tjock! Att faktiskt ha kläder som inte värmer mer än nödvändigt och som sitter bekvämt är så himla skönt när man haft en helt annan erfarenhet tidigare. Så häftigt!

En annan häftig grej var att gå in i en butik i Venedig som hade rea på allt och bara en enda onesize-storlek och passa i varenda plagg jag provade! Det var tur vi inte hade mer pengar mer oss... jag gick därifrån med två klänningar, en kavaj och en topp för 40 Euro! Allt satt som en smäck!

Att kunna välja kläder efter smak istället för efter vad som passar är så otroligt roligt (och dyrt). Nu är jag varken tjock eller har en stor E-kupa som väljer åt mej. Det är två år sedan E-kupan blev en C och det är inte förrän nu som jag fattar vilken storlek jag faktiskt har numera. Jag behöver inte längre leta efter XL eller 44/46, jag kan faktiskt ha 38. Ryggen döljer jag gärna fortfarande eftersom det finns ett och annat handtag som inte ska vara där, men i övrigt kan jag faktiskt ha vilka kläder jag vill!

 Att inte begränsas av storlek på brösten, vikten eller funktionen på kläderna är så otroligt skönt och värt allt slit. Nu är det jag som bestämmer över min kropp, inte tvärtom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: