måndag 25 januari 2016

Resultatet och Veckomatsedel v 4

Tre veckor sedan senaste vägningen. Två veckor med trerättersmiddagar, pastaluncher och stora frukostar. Sist var det tre kilo upp, hur skulle det bli den här gången?

Resultatet var 0,9 upp och det är heeelt ok! Jag är otroligt stolt över att jag kom igång med träningen direkt förra veckan och att vi var på banan med maten redan på torsdagen. Formex sabbade lite med allt godis, å andra sidan blev det en himla massa steg.

Den här veckan kör allt igång rejält! Det är några pressvisningar, en gala och min födelsedag. På lördag firar vi Martin som fyllde år i Gambia, yngste sonen som fyller på torsdag och mej som fyller på söndag. Då käkar vi taco med alla som vill. Mamma fyller på onsdag och får sitt eget firande då. Det gäller alltså att ha lite koll på maten, så det blir så bra som möjligt mellan kalasen.

Här är veckans planering.

Måndag: Spagetti med kasslersås 5 SP plus pasta
Tisdag: Fisk- och paprikagratäng med ajvar 4 SP plus tillbehör
Onsdag: Krämig chickenkorma 4SP plus ris
Torsdag: Chili con Carne 8SP plus ris
Fredag: Krabb- och räkgratäng 8SP
Lördag: Taco men med lövbiffsröra
Söndag: Kyckling i kryddig tomatsås 2 SP plus ris

Jag måste vara i så bra form som möjligt på måndag, då jag ska opereras igen. Sen får vi se hur det blir med träningen, maten kan man ju sköta ändå  :-)

Ha en fin vecka allihopa!


1 kommentar:

  1. Jag lyckas alltid lägga på mig några kilon när vi åker på semester, och det gillar jag inte. Dels äter man ju så mycket gott, och det är ju en del av nöjet, men för min del beror viktökningen mest på att jag äter för sent på kvällarna. Det tar ett litet tag att komma ikapp sen... ;) Ha en fin vecka du också! Mvh Anna http://chezannalena.blogspot.com

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: