måndag 28 december 2015

Veckomatsedel v53 - årets sista!

Julen och julhelgen är avklarad och jag måste säga att jag är nöjd med utfallet. Jag har rört på mej varje dag och varit på gymmet tre gånger. Firat julafton som vanligt och ätit juldagsmiddag hos Martins föräldrar. Jag har inte räknat allt, men haft hyfsad koll. Rör jag bara på mej ordentligt så brukar jag stå still i vikt. Så hur gick det på vågen då? Jo, det blev 1 hekto ner, vilket är helt ok.

Detta är alltså årets sista vägning för mej och om jag jämför med sista vägningen förra året så har jag gått ner. Inte mycket, men iaf ett par kilo. Jag är ju trots allt Guldmedlem och ska kunna hålla vikten vid det här laget. Men med tanke på att jag tränar mer nu och fettprocenten är lägre, så är jag en hel del slankare än då. Nu ska jag bara se det själv i spegeln också, inte bara på måttbandet.

Detta är sista veckan innan semester och jag har bara en vägning kvar innan min bikinisäsong börjar. Så det blir ytterligare en "smal" vecka med SP-snåla recept. Här är vår veckomatsedel, sista veckan på 2015. Klicka på länkarna så kommer ni till recepten.

Måndag: Spagetti med kasslersås 5 SP plus pasta
Tisdag: Fisk i gräddig purjolökssås 3 SP plus potatis
Onsdag: Gratinerad kyckling 5 SP plus ris
Torsdag: Nyårsafton (Här är menyn) 45 SP
Fredag: Blomkålspizza 4 SP
Lördag: Vegetarisk moussaka 3 SP
Söndag: Lövbiff i vitlökssås 12 SP
Veckans sötchock: Lakritschokladbollar

Målet för nästa vecka är att gå ner ytterligare ett hekto. Vad är ditt mål?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: