torsdag 24 december 2015

Gav bort Biggest Loservinnaren i julklapp!

Jag har aldrig köpt en man. Jag har heller inte gett bort en man till någon. Förut. Nu har jag det  :-)

Den här julaftonen blev riktigt bra! Den har varit minst sagt varierande... Det började med att jag vaknade av en dröm kl 7, ingen behaglig dröm så jag kunte inte somna om utan la mej i badet en stund istället. Klockan 10 var vi i Tullinge för att äta frukost med mina föräldrar och min 95-åriga farmor. Farmor var faktiskt riktigt pigg och ganska med i samtalen, så det var en trevlig frukost.

Efter frukosten tog vi med oss pälsbollen på en rejäl promenad. Det är mysigt att gå runt i de områden där jag växte upp och se hur det ser ut nu. När vi kommer ner till Tullinge Strand står den en man och fotar. Det är motljus så jag ser inte vem det är, bara bootsen och hatten... vilket säger mej att det inte kan vara någon annan än Peter Siepen. Å det var det också! Där, i en avkrok av Tullinge... han ber oss vara med på bilden han vill ta och vi pratar lite. Hans pappa bor tydligen i närheten och han frågar vart lite andra bor. Vi pekar och visar och tar sen en selfie innan vi går vidare.

8000 steg senare är vi tillbaka hos mina föräldrar och en stund senare är alla julfirare på plats för att äta mat och dela ut julklappar. Den enda Martin önskat sej är Malin Nylens bok Muskler av Plysch, så den fick han förstås. Men sen hade jag fixat en annan grej också... som jag försökte fixa redan förra året. Nu lyckades jag!

Redan i augusti pratade jag med Hristos Adonis, som vann Biggest Loser 2014 om att ge bort honom i julklapp till Martin. Alltså inte honom, utan PT-timmar med honom. Hristos har ju vägt ganska mycket och hans bakgrund liknar Martins en del, så jag trodde att de skulle vara ett bra par. Dessutom har de träffats flera gånger och känner till varandra. Hristos sa ja direkt, men sen var det tyst. Inte förrän igårkväll fick vi ihop alla detaljer, pris och hur det skulle lämnas över osv. Både Hristos och jag tycke det skulle bli jättekul!

Så när alla julklappar var utdelade var det bara Martins lite speciella julklapp kvar... Hristos hade spelat in ett meddelande som jag skickade till Martins telefon. Han körde igång klippet och förstod direkt vad han skulle få. Det var med skräckblandad förtjusning han förklarade för våra föräldrar vem det var på videon. Han tycker att det ska bli jättekul, men är väl smått livrädd! Ni kan se meddelandet på Martins Instagram @smaltjockis där Hristos beskriver hur han i stort sett ska ta knäcken på Martin. Jag spelade in när han tog emot sin present och skickade tillbaka till Hristos som tyckte det var skitkul. Så nu är de taggade till tänderna och ser fram emot att få köra skiten ur varandra. Jag undrar mest om han ska överleva så det blir ett bröllop... Men om han överlever så kommer jag gifta mej med värsta hunken!

Jag hade alltså en ganska varierande julafton där jag först hade en fotosession med Peter Siepen och sen gav bort en man i julklapp till min blivande man. Kanske inte så konstigt eller onormalt i mitt liv som brukar vara lite varierat, men ändå. Jag är jättenöjd! Den här julaftonen blev kanon! Det tog två år att fixa en toppenjulklapp, undrar vad det blir nästa år...

God Jul! Hoppas ni haft det bra ni med  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: