fredag 6 november 2015

Började fira jul i tisdags!

Nu har min jul börjat! Det gjorde den när jag var på en urmysig jullunch i tisdags med Carlsberg. Det var en presslunch med avsmakning av årets julöl och julmust. Jag har ju inte lärt mej det där med öl än, så jag var glad att det var must också.

Vi leddes ner i en källare som var julpyntad i varenda hörn. Det var julmusik och jättemysigt! Borden var dekorerade med gransris, små guldrenar och röda band. Lunchen var helt fantastisk med allt annat än klassisk julmat, men med varianter av ett klassiskt julbord. Till detta serverades alltså öl av olika sorter och jag hittade en mumma som var ok. Jag vet inte vad det är, men det går lixom bara inte! Årets smak på julmusten tänker jag inte avslöja, jag säger bara att jag älskade den!!! Så himla god helt enkelt och den kommer iaf att stå på vårt julbord!

Mysigheterna fortsatte i onsdags, då det var frukost med Interflora. Även här leddes vi in i ett litet rum som nästan var som en grotta, som också var julpyntad från topp till tak. Men med blommor! Bara känslan av att komma in i ett rum med dämpad belysning, tända ljuslyktor, julmusik och mängder med amaryllisar, julstjärnor, tasetter, hyacinter och en massa annat juligt. Jag ni fattar! Å temat för året när det gäller julblommor är just känslor. Hur man känner när man känner vissa dofter. Hur det känns att få en bukett av den man älskar osv. Medan vi åt en härlig frukost med julgröt, mjukpepparkaka och saffranssnittar lyssnade vi på en otroligt intressant föredragning av representater från Interflora och fick tips på hur man binder buketter mm.

Vi fick veta att Interflora har två viktiga samarbeten där vi alla kan bidra. Ett är med Läkare Utan Gränser och ett är med Cancer Rehab Fonden. Genom att köpa en grupp eller blombukett från någon av dessa, eller båda, bidrar man till en massa bra! Gruppen från Läkare Utan Gränser var en av de blomgrupper som gavs bort mest under förra året faktiskt. Så ska ni ge bort en blomma till Farsdag, advent, Lucia, jul eller nyår så välj gärna en av dessa. Då glädjer ni fler än bara mottagaren!

Med oss hem fick vi julmust från lunchen på tisdagen och en amaryllis och en julros från frukosten som nu står framför min dator och förgyller tillvaron. Jag fortsätter fira jul några veckor till. Mej gör det inget - jag älskar julen!!! Kanske smyger jag igång julpyntet i helgen... alla julklappar är iaf inköpta nu  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: