lördag 5 september 2015

Så gott!

Martin har köpt en ny grill, ja, jag säger att det är Martins eftersom det är han som har matlagningsintresset och fixar det mesta av vår mat. Jag hade inget behov av en grill, det behövs inte för att göra taco eller värma matlådor  :-)

Hur som helst så föll valet på en Landmann med rök och hela kalaset. Vi hade en gasolgrill, men den tyckte han inte om och den var rätt gammal och dålig - så den gav vi bort. Så hela sommaren har vi varit utan och nu när reorna börjat, så hittade han en prisvärd som kom hem häromdagen. Sedan dess har det grillats både på längden och tvären. Idag var jag sugen på hamburgare, så det fick det bli!

Vi har köpt en sån där fiffig form som man gör hamburgare i, så den har Martin använt. Han blandade ihop en smet, formade hamburgarna, grillade dem och de blev sååå goda!!! Kanske inte det mest PP-vänliga jag ätit, typ 7 PP per burgare plus bröd... ops! Men vi åt sallad till lunch och ska ta en promenad nu i den fantastiska kvällen. Så det ordnar sej nog med vägningen på måndag. Det ser lovande ut just nu i allafall.

Dagen har varit behaglig, Vi har varit iväg till sopen med skräp, pantat flaskor och handlat. Efter lunch sov vi middag ett par timmar och medan Martin tränade och fixade maten satt jag och jobbade. Imorrn ska det tydligen regna hela dagen, då kanske jag kan hinna ikapp lite med jobb och städning. Nästa vecka börja alla teatrar, då finns ingen tid för nåt! Men jag kommer att ha mycket att berätta för er  :-)

Ha en fin lördagkväll everyhopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: