onsdag 17 juni 2015

Kroppen har längtat!

Nu har jag fått tillbaka mitt träningsrum efter en låååång tids väntan. Sedan mitt knä pajjade för ett par månader sedan har suget inte varit jättestort efter att träna även om jag känt att kroppen längtat efter rörelsen i löpningen. Men nu har knät hållit sej smärtfritt i någon vecka och idag klev jag upp på bandet igen. Ingen löpning dock, bara snabb promenad. Så skönt! Även om jag inte längtat så kände jag att kroppen saknat det.

Jag känder direkt hur kroppen svarade och hur den hade saknat att gå där. Nu frågar ni säkert: varför går hon inte ute i naturen? Det gör jag, med hunden. Men jag går eller springer hellre på bandet eftersom jag har jämt underlag som jag slipper ha koll på. Risken att trilla och stuka fötterna är minimal och det är något jag annars gör väldigt lätt. När jag tränar hemma kan jag också vänta på bud, svara på korta meddelanden, kolla på tv eller lite vad som helst. Nytta med nytta alltså  :-)

En annan bra grej är att man kan kliva direkt ur sängen, utan att fixa sej, duscha eller ha något särskilt på sej. Man tar bara på sej skorna och sparkar igång - enkelt! 4 kilometer blev det och sen var jag lagom varm och kroppen kändes bra. Lite mer av den här varan, så ska jag nog komma igång med löpningen igen snart. Men först blir det långa promenader på Öland med hunden i den härliga naturen där tillsammans med Martin.

I ett annat inlägg ska jag berätta om ett positivt besked som kom idag! Jag är så himla lättad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: