torsdag 2 april 2015

Vårens Blogbag - Tema Skönhet & Hälsa

Så har Loppi återigen gett några bloggare chansen att testa en sk blogbag. Den här gången var innehållet "Skönhet & Hälsa" och jag hade turen att bli en av de utvalda. Det går till så att Loppi berättar vad temat är och en del av innehållet, så får man ansöka om att få en låda. Ibland fpår man chansen - ibland inte. Vill du testa, så måste du till att börja med ha en blogg och sen anmäler du dej till Loppis register eller gillar deras sida på FB.

Jag hämtade upp min låda i början på veckan och packade upp en massa intressant grejer. Tyvärr fattades Friggs Te + Solljus i min låda, te med kokossmak... som jag älskar! Så det var synd att den inte fanns med. Teet skulle iaf hjälpa till att bidra med D-vitamin året om och en enda kopp te skulle tillgodose en fjärdedel av rekomenderat dagsintag. Jaja, får väl testa det en annan gång.

Där fanns en värdecheck på trosor från Pierre Robert som man fick betälla hem. Det fanns en massa fina fäger, men jag var lite sent ute och kunde bara välja mellan gult och... gult... det var det enda som fanns i min storlek. Men färgen spelar ju ingen större roll när man har dem under kläderna, även om rooooosa är den färg jag skulle valt förstås. De här trosorna är supertunna hipsters som inte ska synas under kläder. Jag som ofta har tighta kläder är lite kinkig med sånt, så det ska bli intressant att se om de är så osynliga som de säger.

Där låg också en mascara (Elixir Volume Mascara) och en parfym (Bonheur Eau) från Yves Rocher. Jag har så långa ögonfransar att de slår i glasögonen när jag har mascara som förlänger. Den här mascaran tjockar bara till fransarna utan att förlänga dem, så det ser ut som man har riktigt många fina fransar, me like! Parfymen doftar bara lite, inte så där så det stinker som det kan göra om vissa parfymer. Doften är frisk och lite "fruktig", jag kommer inte på en bättre beskrivning utan använder deras egen.

RFSU hade skickat med en vaginatablett  som hjälper till att förebygga infektioner men också kan användas vid behandling. Bio-Oil bidrog med en olja som jag testat förut, den är suverän på bristningar och ärr. OM man kommer ihåg att smörja alltså... vilket jag är ganska dålig på. Jag kommer ihåg att smörja i kanske en vecka och sen när jag börjar se resultat så glömmer jag bort det och slutar... ganska dumt, men sån är jag...

Å sist men inte minst fanns där miniriskakor med chokladöverdrag. Jättegoda  och dessutom ekologiska! Sånt gillar vi! Perfekt att ha som minisnacks till en god kopp te efter maten, då iaf jag behöver något sött.

Sammanfattningen blir alltså att det här var en av de roligare blogbagar som vi fått testa. Allt var användbart och bra. Ett stort tack till Loppi för att jag fick vara med och prova  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: