lördag 7 februari 2015

Fotomodellat lite på förmiddagen :-)

Lördagen började lite ovanligt kan man väl säga. Visst var det frukost som vanligt men sen...

Träningskläderna togs på, men inte för att åka och träna utan för att fotas. Innan jul blev jag intervjuad av tidningen Tara om hemmaträning och mer specifikt mitt älskade löpband. Hur jag får in träningen i min vardag och att den inte bara står och samlar damm utan faktiskt hjälper mej att hålla igång. Och att löpbandet är ett perfekt komplement till min träning på Curves. Idag skulle bilderna till artikeln tas.

Vid 10.30 kom supertrevliga fotografen Anneli hit. Vi var på precis samma våglängd och hade en himla trevlig stund tillsammans. Hon satte upp sina grejer, ställde in ljus, kameror mm och möblerade om halva vardagsrummet innan hon var nöjd. Pälsbollen och Martin skulle också vara med, så de sattes också på plats medan jag bodde på löpbandet. I mina supersnygga kläder från Röhnisch  :-)

Jag hann alltså inte med någon träning idag, men fick nästan 3 km på löpbandet innan Anneli var nöjd. Så jag tycker nog att det var en extra bra fotografering, nytta med nytta lixom. Martin och jag gjorde som vi blev tillsagda, Baileys gjorde tvärtom. För honom räcker det tydligen med att vara söt...

När bilderna var tagna började vi titta på våra bilder från Indien och Tanzania och fastande i Afrikasnack en lång stund innan vi kunde slita oss. Rykten går att Ving återupptar resorna till Gambia och jag tror att det var en liten fotograf som blev riktigt sugen på att följa med oss. Så vem vet - kanske får vi riktigt trevligt sällskap på resan. Vi ska definitivt hålla kontakten!

En fotografering utmynnade alltså i en intressant vänskap. Kul! Sånt gillar jag! Det är inte ofta man träffar människor som är lika intresserade av resor och fotografering som en själv och som dessutom är öppen för annorlunda grejer. Ska bli intressant att se var detta leder.

När tidningen kommer ut har jag ingen aning om, men om någon månad eller så. Jag hojtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: