onsdag 25 februari 2015

15 minuter!!!

Äntligen har jag haft tid att kolla igenom Paolo Roberts bok Paolos TräningsBibel. Jag har haft den i snart en månad och bara flyttat runt den, inte mer... men nu har jag mer än tittat - jag har sugit i mej vartenda ord!!! Wow, säger jag bara - vilken härlig bok! Motiverande! Jag känner mej genomtränad bara jag håller i den. Nästan lite svettig faktiskt  :-)

Här finns egentligen inte särskilt mycket text, men det som finns är motiverande och väldigt klokt. Som han säger: har man inte 15 minuter per dag att lägga på sin kropp så är det något fel! 15 minuter? Det är ju faktiskt nästan ingenting. Å med hans tips så behöver man inte ens gå hemifrån. ALLA övningar i boken går att göra hemma, med sej själv som redskap. Oavsett hur tränad man är, oavsett hur stor plats man har. Ger man sej bara 15 minuter, fyra gånger i veckan, så räcker det för att komma i form och sedan hålla sej i form.

Han bjuder tom på färdiga cirkelövningar beroende på vilka kroppsdelar som ska tränas just det passet. Så kör man övningarna så många gånger man hinner under 15 minuter. Så himla bra! VARFÖR har jag inte skaffat den här boken tidigare??? Å varför har jag inte tittat i den tidigare, när jag väl skaffat den???

Nu finns det verkligen inga undanflykter! Jag har Lofsans "lärasejspringa5kilometersprogram", Leilas tränings-DVD och nu Paolos träningsbibel. PLUS mina pass på Curves och Viktväktarnas kostprogram. Det finns faktiskt inga ursäkter kvar, för 15 minuter DET har jag och alla andra också. Har man inte det, så får man ta sej tid att vara sjuk i framtiden. För det säger Paolo  :-)

Jag har  15 minuter att lägga på min kropp varje dag, inte bara fyra gånger i veckan. Har du?


1 kommentar:

  1. Klart man har 15 minuter varje dag att lägga på sin kropp - minst! Allt annat är bullshit.
    Här messar de från däckhotellet om jag vill byta till mina sommardäck (för de har så lite att göra just nu) - nu byter jag inte förrän dax, men sånt tar vi oss annars tid till.
    Nya däck går att köpa men inte ny kropp.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: