lördag 24 januari 2015

Utrökt ur sovrummet...

Tar en liten sovmorgon så här på lördagen när det finns möjlighet. Men det tycker tydligen inte hunden att jag ska för han lägger av världens rökare, som både hörs och doftar... inte hallon! Så det är bara att kliva ur den varma sänghalmen och börja dagen. Skithund! Rent ut sagt. Själv ligger han nöjd kvar i stanken.

Jaja, en dusch senare känns det ganska ok ändå att vara på benen. Dagen har en massa skoj att bjuda på, så det är bara att sätta igång. Magasinet ska uppdateras, idag blir det ett smaskigt recept. Jag ska få tummen ur att dammsuga, det är väldigt mycket hög tid. Nu har vi inte längre dammråttor, utan dammflodhästar. Martin får röja köket när han ska fixa lunch, då sitter jag förmodligen och jobbar. Sen är det dax att dra iväg till stan, vi ska nämligen se publikrepet av En man som heter Ove!

Jag vet att många av er undrar varför vi går så mycket på teater och hur vi kan ha råd med det. Publikrepen är något man blir bjuden till av olika anledning och min anledning är att jag tidigare jobbat på teater och nu har som uppgift att skriva om det jag ser. Både i bloggen och, om jag vill, till magasinet. Jag får inte gå på allt, men ganska mycket och det jag vill se men inte får se publikrepet av köper jag ofta i present till familjen. Jag älskar nämligen ffa musikaler och tycker det är en suverän present. Det har varit en himla bra julklapp under åren, som alla uppskattat.

Så i eftermiddag ska vi alltså se Johan Rehborg i rollen som Ove. En monolog på 90 minuter, första publikrepet. Det ska bli väldigt spännande! Jag älskade boken och ser verkligen fram emot att se föreställningen. Imorrn ska jag berätta för er hur det var. Direkt efter teatern åker vi till Junior som ska fira sin 20-årsdag lite i förväg. Han fyller egentligen på onsdag med vill fira med familjen ikväll och sina kompisar nästa lördag (när jag fyller år). Det blir lite gott att äta och samvaro med närmast sörjande  :-)

Å när vi kommer hem därifrån måste vi nog jobba lite till innan sänggående. Kanske medan vi kollar lite på tv. Det blir nog en bra dag, det känns så! Vad ska ni göra idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: