tisdag 27 januari 2015

Lyckades smita...

När Martin avslutade sin praktik i våras fick han ett presentkort från Live It. Igår löste vi in det... En matlagningskurs. Jag?

Hur som helst. Vi hann vara hemma någon timme mellan bion och nästa sväng in till stan. Klockan 17 var vi på plats på Östermalm på Foodlab på Artillerigatan. Där skulle vi laga mat med Rent a chef. 

David Holzmann hälsade oss välkomna med champagne och snittar. Vi delades in oss i matlag och vi valde dessergruppen. Vår uppgift var att fixa en äppelkaka med en massa gottigt till.

Men jag är ju inte så mycket för det där med matlagning, så jag lyckades smita genom att hålla ordning och diska. Vi var minst en för mycket i vår grupp ändå, så det gjorde inget att jag höll mej undan lite. 

På så sätt fick jag också tillfälle att prata med David lite också. Han var en himla trevlig prick, full av energi och kärlek till mat och matlagning. Han berättade en del om sin privata sida och sitt intresse av djur och natur. Särskilt om sina hästar och huset i Dalarna. Å lite om galna ryssar...

Matens lagades iaf på nåt sätt och kom på bordet precis som planerat. Och allt var otroligt gott! Särskilt vår äppeldessert förstås :-)

Vi åt, pratade och skrattade. Vi hade faktiskt jättetrevligt och var förstås kvar sist av alla. Men det var mest för att vi skulle få skjuts. Min bordsgranne visade sej nämligen ha en dotter som gått i Seniors klass!  Hur galet som helst! Så de skjutsade hem oss eftersom de bor i närheten, så himla sköntatt slippa ta tåget. Tack!

Vi var proppmätta när vi kom hem och imorse var det vägning... Inte kul... Men det innebär att det absolut är minus nästa måndag när jag inte har en stor middag i baken, rent bokstavligt... Det måste det bli ett minus!!!


1 kommentar:

  1. Så ska det låta, "det måste bli ett minus nästa vecka". Känner väl igen mig i det tänket, fast jag är dum nog att väga mig varje dag.
    Äppelkakan såg god ut, verkligen, så ditt lag lyckades bra. i alla fall om jag dömer efter utseendet.
    Ha en bra dag och kram till dig.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: