fredag 19 december 2014

Inga tabun, sex, sterilisering mm!

Nu har vårt magasin Du i Fokus varit igång i snart en vecka. Kategorierna får mer och mer innehåll och vi ser att läsarantalet ökar och att man klickar runt en hel del mellan de olika kategorierna. Precis som vi hade tänkt!

Tanken är att magasinet ska innehålla hela livet och just idag har vi brutit ett tabu. Vi har precis lagt upp en text om sterilisering och hur det går till. Sånt man kanske inte pratar med sina vänner om... Martin gjorde sin sterlisering för drygt 6 år sedan och har varit öppen med ingreppet från första stund. Men det är tydligen väldigt ovanligt. Underlivsfrågor är lite läskigt...

När vi träffades så hade jag redan bestämt mej för sterilisering, men efter en snabb överläggning vid vår första gemensamma frukost kom vi överrens om att det var bättre att han gjorde det. Det är nämligen mycket enklare för män att göra ingreppet. Ingen sövning eller sjukskrivning och knappt något som kan gå fel. Han bad om remiss, fick träffa psykolog och två månader senare var det gjort!

Jag var 38 år och ville absolut inte ha fler barn. Jag ville heller inte ha en spiral i min kropp eller tillföra en massa hormoner. Han var 35 och ville inte ha några barn överhuvudtaget. Så beslutet var inte svårt för någon an oss. Det var nog omgivningen som tyckte det var värre. Andra har ju alltid väldigt mycket åsikter... Vi fick bla höra att jag hade lurat honom på barn, att han skule ångra sej osv.

För oss var det alltså ganska enkelt. Men vi har hört att män är oroliga för att potensen ska förändas, att de är läskigt att man skär i det området eller att överhuvudtaget dra ner brallorna och visa det heligaste man har för en läkaren. Hellre låter man kvinnan ta hela ansvaret, äta piller, ha spiral och en massa annat, än att göra ett enkelt ingrepp och skydda sin kvinna. Martin gjorde detta för sin skull (det tog 10 minuter, han vill absolut inte ha barn) OCH för min skull, för att jag ska slippa stoppa i mej en massa onaturliga grejer som jag inte mår bra av. Det ska poängteras att Martin inte känt av sin sterilisering alls, sedan den gjordes! Det finns inte en enda nackdel, bara fördelar!

Sånt här skriver vi alltså om i magasinet, bland annat!!! Där finns inredningstips, skönhetstips, restips, recept och en massa annat. Och vi uppdaterar dagligen, ibland flera gånger per dag. Så kika in lite då och då så ni inte missar nåt. Å har ni tips på sånt som vi borde ta upp är det bara att maila till info@duifokus.nu eller skriva här nere i en kommentar.

Nu är vi gång och det känns faktiskt väldigt bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: