onsdag 19 november 2014

Jag är inte årets Mama...

I måndags var jag och Martin på galan Årets Mama. Det är en gala där en massa mammor utses i olika kategorier, och EN papa. Å inte vem som helst förstås, utan kända mamas och papas. Så jag vann inte  ;-)

Vinnare i respektive kategori var:
Årets Mama: Mini Andén
Årets Papa: Farzad Farzaneh
Årets Artistmama: Linda Pira
Årets Sportmama: Therese Alshammar
Årets Matmamas: Ulrika och Carina Brydling
Årets Provokatörmama: Sanna Bråding
Årets Powermama: Carolina Neurath
Årets Hjältemama: Elin Sohl
Årets Barnklädesdesigner: Kristin Nyström, Gardner & The gang
 
Vi fick en massa gott att äta, bla lax både på längden och tvären - som var så otroligt god!!! Minipajer med västerbottenost, purjolök med nån annan ost och pulled pork. Vanliljcupcakes och gott att dricka. Å som grädde på moset fick vi även ett uppträdande av Linda Pira innan kvällen var slut. Gott och trevlig alltså.

Men det är lite faschinerande... när Martin är med så blir alla helt förändrade. Ingen tar kontakt med oss och tar vi kontakt så drar de sej långsamt undan, förmodligen omedvetet. Någon sa att man kanske tror att vi vill vara ifred och bara umgås med varandra. Men herregud! Alla vet ju att vi träffas hela dagarna! När vi går ut vill vi umgås med andra, ha kul och vara sociala med vänner och bekanta. 

Så nu vet ni det alla ni som brukar gå på samma event som vi; vi vill umgås med ER, inte med varandra. Vi kan umgås hemma när vi vill  :-)


3 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att du är på så många olika event hela tiden, är alla öppna för "vem som helst" om du förstår hur jag menar? Konstaterar även att jag nog borde kolla i en skvallertidning om listan ovan bestod av "kändisar", har bara koll på Alshammar & Bråding, samt namnet på årets mama lät lite bekant, men har ingen aning om sammanhanget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mesta blir jag inbjuden till av olika PR-byråer. Men en del gånger kommer det upp event på FB eller andra ställen som ven som helst kan anmäla sej till. Har man en hyfsat stor blogg och rätt nisch, så kommer inbjudningarna med tiden. Sen har jag kompisar med "konstiga" jobb som bjuder in också :-)

      Radera
  2. Märkligt fenomen! Jag skulle nog tycka det vore kul att träffa både dig o din hälft om vi var på samma event :-D

    Hoppas på trevlig helg till er kramkram

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: