fredag 3 oktober 2014

Längtar bort...

Hösten är ju inte min årstid, det vet ni redan. Det är därför vi brukar försöka komma bort då och hade bokat en resa till Gambia. Men den blev ju inställd pga ebola, trots att smittan inte ens kommit dit. Undrar om man stänger gränserna till USA nu när man upptäckt ett fall där...

Jag blev därför väldigt glad när jag fick en inbjudan att komma till Viking Line och träffa Ilse Jacobsen. Det var iofs inte ens resa, men väl en lunch inne på båten. Iaf ett steg i rätt riktning  :-)

Gunilla kom hit och vi mötte upp Agnieszka på tåget in till stan och sen även Annelie inne vid Slussen. Så tog vi bussen tillsammans resten av vägen till båten, som stod där och bara väntade på oss. Efter en stund kommer en elegant dam och ger oss våra passerkort så vi ska komma in på båten. Den eleganta damen visade sej vara rederiets informationschef Helene Kneck. Så himla trevlig!

Vi går ombord, visas rätt, hänger av oss ytterkläderna och får sedan varsitt glas champagne i handen. Mina föresatser om ett hälsosamt och viktvänligt oktober föll direkt, å andra sidan var det fortfarande september (30:e) då... den lättaste personen att lura är en själv... mitt i champagnen fick vi hälsa på ytterligare en elegant kvinna som alltså var Ilse Jacobsen från Hornbaeck i Danmark.

Det enda jag visste om Ilse Jacobsen var att hon gör skitsnygga gummistövlar. De flesta har nog sett hennes stövlar men kanske inte riktigt reflekterat över namnet på dem. Så var det för mej... så är det inte längre... nu vet jag att hon även gör supersygga kläder!!! Riktigt supersnygga alltså!!! Å det vi var där för var för att ta del av hennes nya hudvårdsserie och även få smaka på Viking Lines nya meny Pure Nordic Tastes.

Ilse och hennes medarbetare berättade om företaget, om spa-stället i Hornbeack som jag nu är väldigt sugen på att åka till och till sist om hudvårdsserien. Vi fick testa alla produker, dofta, klämma och känna. Jag tyckte det doftade svagt av tallbarr om det mesta men det visade sej vara havtorn. Hade ingen aning om att det luktar så. Det fanns allt från hårvård till fotvård och allt däremellan. Snygga förpackningar till helt ok priser. Sjävklart är det dessa produkter som används på Spa´t i Danmark. Vi fick med oss fotvårdsprodutkerna hem, så de ska bli spännande att testa. Funkar det på Martins misshandlade fötter så funkar det på alla, han är bästa testobjektet när det gäller såna grejer. Både skönhetspodukterna och en del av kläderna och skorna finns självklart att köpa i tax-freen på Viking Lines båtar.

Maten då? Mmmmm, säger jag bara och då menar jag inte chokladen... vi fick en toast med kantareller till förrätt som var såååå god! Och till varmrätt fick vi halstrad fjällröding med risotto som var bland det godaste jag ätit i fiskväg. Å jag gillar fisk! Tyvärr hann jag inte äta efterrätten eftersom jag var tvungen att springa iväg på läkarbesök, men jag hörde av de andra att de fått blåbärsriddare med lingonglass och att det var riktigt, riktigt gott.

Båten stod iofs still, men lite lyxigt kändes det ändå att få gå ombord, träffa trevlig människor och äta gott. Nästan gång kanske båten gungar på havet på riktigt... vem vet? Jag hoppas det! Jag älskar kryssningar  :-)





1 kommentar:

  1. Du har det bra! Åh, vad kul och gott detta måste ha varit! Ha nu en mysig fredag ♥

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: