lördag 25 oktober 2014

Himla fint porslin!

Det var inte bara kläder, skor och skönhet på pressveckan utan även möbler och inredning. Jag lär mej mer och mer om design, men tycker det är lite svårt faktiskt. Det känns som att alla trendnissar säger olika, så jag har bestämt mej för att lyssna på en och det är Stefan Nilsson eller Trendstefan som han heter på Instagram.

På Kungsholmen ligger TRES PR och där finns bla Resize coola och himla praktiska möbler. De har delar som man pusslar ihop så det passar i hemmet oavsett rum, storlek och funktion. Här fanns också ett väldigt speciellt halsband och inredningsdetaljer helt i min smak som rosa kuddar, snyggt porslin utan krusiduller och himla snygga lampor.

Just inredning är ju väldigt personligt och jag tror att man ska lyssna väldigt mycket på sej själv. Att inreda med saker som någon annan anser att man ska ha bara för att det ligger i tiden kan bli väldigt fel och opersonligt. Å frågan är hur mycket man trivs i ett hem som är inrett efter vad som är "rätt" istället för att inreda med möbler man tycker om. I bästa fall kan man ju kombinera de två  :-)

Här hemma har jag till slut lyssnat på mej och tydligen har det blivit nästan rätt... det ligger i tiden att ha färg på väggarna och "less is more". Å så har jag det faktiskt. Man ska blanda nytt och gammalt och det gör jag också. Chabby Chic är helt ute och det märks, man ser inte en enda skavd antikvit möbel i butikerna längre.

På TRES hittar man även Axlings linne, Knivakademin, Kobo och Satake mfl. Jättefina och lättplacerade grejer helt i min smak.

När Nadja och jag kom dit ösregnade det och var vi dyngsura, att då komma in i en inbjudande miljö och få gofika var ju inte helt fel. Så tack för kaffeläsk från Johan & Nyström och fluffiga marshmallows  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: