torsdag 11 september 2014

Ny smak från Häagen Dazs!

Tiden går lite för snabbt just nu, så jag har inte hunnit berätta om förra veckans kalas med Häagen Dazs. Vi var inbjudna till en liten tillställning på Strandvägen för att få veta nya smaken från glasstillverkaren. Jag gissade på lakrits eftersom det ligger lite i tiden, men jag hade fel! Coffee var årets nyhet!

Å jag som inte är jätteförtjust i just kaffe blev väl kanske inte överlycklig... men smakade iaf och upptäckte till min förvåning att den smakade helt ok! Det var ingen stark kaffesmak utan mer lite milt smaksatt och helt ok i mitt tycke.

Häagen Dazs är ett amerikanskt företag som funnits i drygt 50 år. När första butiken öppna på 70-talet var där bara tre smaker och en av dem var faktiskt kaffe. Namnet är lite knepigt att säga men vad jag har förstått så betyder det faktiskt inte något alls, utan är helt påhittat.

Ingredienserna däremot är inte påhittade, de är genuina och enkla. All glass tillverkas från en bas på färsk grädde, färska äggulor, mjölk och socker. Den är helt fri från konserverings- och stabiliseringsmedel samt konstgjorda färg- och smakämnen. Ingen luft tillförs och detta ger den "runda", fylliga och krämiga smakupplevelse som sitter som en smäck i munnen!

Jag har inte haft nån större koll på Häagen Dazs, men familjen har alltid gillat just den glassen. Å nu när jag fått bekanta mej närmare med den så har jag sett att det finns Baileys som smak. Å det måste jag ju testa! Så nästa gång vi ska fira något så ska vi fira med Baileysglass! Undrar vad jag kan hitta på för nåt; att solen skiner kanske? Det är väl värt att fira  :-)


2 kommentarer:

  1. Baileys-glassen är väldigt god! Brukar behålla den burken för mig själv... ;-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: