tisdag 16 september 2014

Dax igen och matkasse!

Måndag igen och vägningsdag. Jag kan konstatera att jag trots operation, konvalecens, valrörelse och diet bestående av delicatobollar och smörgåstårta plus dålig sömn, i princip hållit vikten. Hur är det möjligt? Jag väger något kilo mer än mitt lägsta innan operationen, men är fortfarande lite svullen och har inte haft någon som helst koll på maten. Så jag är nöjd! Mer än nöjd faktiskt.

Med det i bakhuvudet så kör vi igång igen ändå. Jag är nöjd att jag inte gått upp mer, men inser nu att eftersom jag mår så bra som jag
gör - så kanske jag kan nå min drömvikt... vem vet? Nu har jag ingen tidspress heller utan kan ta det i den takt jag vill. Så får vi se hur långt det håller. Drömvikten är 4 kg bort...

För mej är det självklart att gå ner i vikt med Viktväktarna och till min hjälp har jag Viktväktarnas suveräna app och den här veckan även VV´s matkasse. Sent igår kväll kom leveransen av maten och hela familjen nästan slogs om att packa upp den. VÄNTA! Jag måste ju fota!!! Herregud alltså... hur tänker min familj!!! Klart man måste fota  :-)

Allt såg väldigt fräscht och gott ut. Kött, fisk, grönsaker och tillbehör - massor med mat! Och till det ett receptblad med menyn. Välkomponerad med en massa lockande recept, vissa har vi testat förr - men något är helt nytt. Vi har ju trots allt haft tillgång till VV´s kokböcker några år... 14 år på jobbet lixom...

Det känns superlyxigt att någon annan tänkt ut veckans meny, att någon annan plockat ihop varorna och sedan kört hem den till oss. Nu ska vi (Martin) bara laga maten också... och det börjar vi med imorrn, för ikväll ska vi på teater så det blir ingen middag hemma. Men imorrn kör vi igång och då börjar vi med moussaka och på torsdag blir det lax. Sen får vi se om vi vänder lite på menyn och dagarna, så det passar in lite bättre i just vårt liv.

I slutet av veckan ska jag berätta mer om hur maten blev och vad vi tyckte om konceptet "matkasse" som vi faktiskt aldrig testat förut. Men än så länge är jag nöjd, det är nog bara en sak som jag tycker borde ändras och det är namnet... tycker det ska heta "Viktväktarnas Matbox" istället för kasse... för det kommer ju i en låda, inte kasse... och kasse heter ju alla andra... Men det är bara en liten reflektion  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: