fredag 11 juli 2014

Sex...

Nu har det gått hela sex veckor sedan vi slutade jobba på Viktväktarna. Vi har alltså varit lediga så länge, det är ju längre än en semester! Tiden har gått supersnabbt! Nu börjar det kännas som när barnen var små och hela sommarlovet spenderades på Öland. Då när alla dagar var oplanerade och man tittade upp på himlen på morgonen och vädret fick bestämma hur dagen skulle bli. Precis så har vi det nu.

När det är så här varmt kan vi inte gå våra dagliga promenader med Baileys, då tuppar han av. Men han måste ju få motion, så vi hänger i poolen hos mina föräldrar och han badar och badar. I bästa fall kan han ligga på luftmadrassen en stund eller somna under min solstol, men annars är det full rulle hela dagen. Han älskar att bada! Någon tyckte det lät äckligt att bada i samma pool som ett djur, men han går iaf upp när han ska kissa... det gör ju knappast alla människor...

Just nu fördriver vi alltså en hel del tid vid poolen. Men en del tid avsätts till att jobba framför datorn lite, bloggen ska skötas och vårt event Lilla Bloggdagen ska förberedas. Annelie sitter i Stockholm, Hälsingland eller Skåne och jobbar och jag sitter här i Tumba eller på Öland och sen stämmer vi av allt via chatten här på FB. Det är så himla smidigt nu när Internet och FB finns, det underlättar hur mycket som helst och man kan sitta precis vart man vill och jobba. Så himla bra!

Idag var första morgonen som jag vaknade först och fick lite tid för mej själv i ett tyst hus. Sånt gillar jag. Det där att pyssla lite på egen hand, äta frukost och bara mysa när allt är helt tyst. Det är ju inte så att jag inte tycker om Martins sällskap, men det är skönt att vara ensam ibland. Iaf när man får välja själv och ensamheten inte är påtvingad.

Efter att ha tillbringat nästan hela dagarna i solen (förutom några timmar i tingsrätten tis och ons), så är en lite svalare dag välkommen. Vi måste verkligen städa i förrådet, det är en av de saker jag vill ha gjort innan i åker ner till Öland igen. Förråd och garage ska röjas, loppisgrejer ska ställas för sej och saker ska iväg till sopen eller second hand-butiken. Jag vill ha ordning! Nu när vi är lediga bägge två och har tid så är det ett bra tillfälle att göra just sånt. Man vet ju inte vilken dag Martin får jobb... det enda vi vet är att jag ska opereras om exakt 7 veckor och då är såna aktiviteter uteslutna.

Och just idag ser det faktiskt ut som det blir lite svalare. Klockan 9 var det bara 18 grader mot i går när det var 24. Baileys gräns går runt 22-23... så skyndar vi oss kan vi nog hinna ta en promenad redan nu på förmiddagen. Och sen kanske vi kan ta den där röjningen... Det blir dessutom min första promenad sedan min ögonlocksoperation. Jag fick ju inte gå första veckan och sen har det inte blivit av pga värmen. Men nu känner jag hur kroppen snart blir tokig om den inte får lite motion, så igår simmade jag faktiskt en liten sväng i poolen. Men vikten håller jag skapligt bra ändå faktiskt.

Våra dagar är alltså väldigt avslappnade och helt oplanerade. Allt beror på väder och vind. Vad pysslar du med då?


8 kommentarer:

  1. Tycker era dagar låter alldeles perfekta :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan väl inte vara bättre?
    Vad jag pysslar med? Funderar.

    SvaraRadera
  3. Det där med att bada ihop med en hund i en pool... undrar vad dom människorna tycker om att bada utomhus i en sjö då...
    Kram från Marielle!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig Marlene, jag tycker också att rynkor (speciellt på män) kan vara otroligt fina och faktiskt till och med sexiga. Vad skönt att du fått göra ögonlocksoperation och kan se bättre, viktigt att man funkar normalt i alla fall, sen kommer ytligheten. Och jag säger inte att man inte ska tänka ytligt, bry sig om sitt yttre, för själv älskar jag att sminka mig (måttligt), fixa mig och se bra ut men med måtta. Det är viktigt men inte det viktigaste, för mig. Bara för att man opererar sig en gång behöver man inte börja använda botox, lösanaglar, lösögonfransar, lösrumpa, lösbröst, lös.. ja vad vet jag, haha. Du förstår vad jag menar, men sen gör alla som dom själva vill. Har själv gjort skönhetsoperationer och står verkligen för det, men en betyder inte 100. =)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Och förresten, jo jag skulle kunna ge det till en liten flicka, nagellacken. Men jag är inte så förtjust i att små flickor sminkar sig och målar naglarna med starka medel så tidigt, så njaa.. ger hellre bort det till någon läsare som kanske vill ha.. =)

    Trevlig kväll.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: