fredag 11 juli 2014

Äntligen!

Senior är lite trött på mej, jag har nämligen sagt att vi ska städa förrådet i sisådär 3 veckor, men nu är det faktiskt gjort! Efter lunch idag började jag plocka ut grej för grej och strax innan 21 ikväll var vi färdiga.

Det var totalt kaos där inne! Grejer överallt, en del som ska slängas, en del som ska iväg till second hand, en del som ska med till Gambia och en del som ska säljas. Dessutom stod det en liten byrå längst in som jag ville ha i mitt träningsrum och ett skrivbord som ska bort.

Så vi körde igång och bland det första jag hittade var ett getingbo, så det var bara att åka iväg till ICA och köpa insektsspray för att få bort skiten. Getingboet var ifs i garaget, men vi skulle byta plats på två hyllor och var tvungna att hålla på även där. Så det var bara att förgifta getingarna och fortsätta fixa i förrådet medan getingarna flyttade. Ut med grejerna, ut med hylla, skrivbord och byrå, möblera om lite och in med en annan hylla som tidigare stod i garaget och ut med den andra hyllan till garaget. En liten lätt rokad som tog typ 6 timmar...

Innan vi plockade in alla grejer igen gick vi igenom nästan varenda pryl. Det blev flera stora högar vart efter sorteringen fortskred. Vi har nu en STOR hög som ska till sopen, en något mindre hög som ska till Second Hand, ett par kartonger som ska till loppis eller säljas på Tradera och en lite större hög som ska med till Gambia i november. Hoppas Ving är generösa när det gäller övervikt... många nallar, skrivböcker, pennor och kläder blire...

Jag sorterade och Martin ställde grejerna på rätt plats. Imorrn blir det en tur till sopen och en till Second Hand. Stackars Baileys kunde inte ens komma fram till oss när det var som värst, gången mellan huset och förrådet var helt belamrad. Så jag fick fixa en gång som han kunde ta sej fram genom för att vara med oss.

Vi hittade spår av den lilla mususling som stört oss under vintern. Han eller hon hade ätit upp lite gammal tapet och markväv och gjort ett fint bo och dessutom ätit upp lite av Martins te och en massa popcorn som låg i en låda. Om det var just den musen som vi sedan fick i råttfällan vet jag inte, vet bara att ytterligare en låg död i garaget och dött ganska nyligen. Så nu får vi väl ställa dit en ny fälla för säkerhets skull.

Nu är det alltså ordning! Så himla skönt! Vi är helt slut och ryggarna gör rejält ont. För första gången på väldigt länge sitter jag faktiskt med lite rom och cola i ett glas. Jag som nästan aldrig dricker, men nu var det faktiskt riktigt gott. Jag kommer att sova gott inatt.

Nu vet vi hur mycket grejer vi redan har till Gambia. Vi behöver iaf inte fler gosedjur... inte fler pennor heller tror jag... och inte mer kläder... men en och annan mobil skulle sitta fint. Så säg till om ni har telefoner över som bara ligger, men de måste vara med wifi och obundna.

Nu blir det lite tv och sen sängen. Jag kommer att somna bums!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Jag älskar rens, livet blir lättare då.

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat ! Vi har en skrubb som det inte finns ett golv på ens...sååå mycket rat det finns där !
    Men det är alldeles för fint väder för att rota runt i en skrotskrubb så det får ligga på väntelistan...typ jättelänge....
    ha en fin dag i solen
    kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: