onsdag 2 juli 2014

Börjar få blåtiror och en himla bra vinst!

Så har det gått ett dygn sedan Doktor G lyfte mina ögonlock på plats. Kvällen igår var INTE kul! Jag hade svinont och visste knappt vad jag skulle göra. Trodde absolut inte att jag skulle få sova något alls, men det gick faktiskt ganska bra. Så bra det kan när man måste sitta och sova...

Men i morse var smärtan faktiskt nästan borta! Däremot är jag rejält svullen. Jämnsvullen från öra till öra kan man nog säga. Snygga blåtiror börjar synas på varje ögonlock också, blir nog himla snyggt följande dagar.

Fortfarande ska jag ha huvudet högt och vad passar då bättre än att ta plats i solstolen? Jag hade turen att vinna ett par slipade solglasögon av Favoptic som jag fick hem häromdagen. Så perfekt tajming! Så med solglasögon och keps är jag utrustad för en dag i solen. Enda förhållningsordern är att hålla såren undan från solens strålar och det gör jag ju. Så ett stort tack till Favoptic som underlättat detta för mej  :-)

Det som är himla bra med glasögonen förutom att de skyddar mina sår och ögon är att de är tillverkade av PET-flaskor. Så både skydd för solens strålar i ögonen, de täcker såren och är miljövänliga! Det kan ju knappast bli bättre. Å vad det är skoj att vinna grejer! Nu hoppas jag bara att det ska bli lite mer "blingiga" bågar i sortimentet, så jag kan köpa lite coolare vardagsbågar till hösten.

Med solbrillorna på näsan och kepsen på skallen sitter jag alltså och kurerar mej. Här i Tumba har vi sol och 21 grader varmt, men det pratas om regn en bit härifrån så vi får väl se vad som händer. Blir det sämre lägger jag mej i soffan istället och kollar på ytterligare en film. Igår blev det 12 Years a slave, i förmiddags The Instant Gardener. Sämre kan man ha det lixom.

Just det! Jag vill bara poängtera att min operation inte har det minsta med utseende att göra. Jag hade inte ens funderat på att göra den om det inte visat sej att jag hade så begränsat synfält som jag faktiskt hade. Jag hade inte ens fått göra den om det bara hade handlat om det... så nu kan ni sluta snacka om lyxingrepp. OCH... jag är INTE sjukskriven!


2 kommentarer:

  1. Så bra du får det!
    Jag har också begränsat synfält, har tagit upp detta med ögonsköterskan, får se vad det blir av detta någon gång nästa år, typ.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu är det rejält begränsat igen. Ögonen har svullnat igen totalt. I bästa fall bara tillfälligt...

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: