måndag 26 maj 2014

Jag kanske inte överlever...

Ikväll är det dax för årets Vårrus och som det känns nu så är det ungefär lika jobbigt som att bestiga Kilimanjaro... tog mej ut på en löptur i fredags men gav upp efter bara två kilometer, jag hade nämligen 15 kg hund på släp istället för lyckligt springande framför mej. Jäkla sabotör!!!

Jag hade orkat mer, det kände jag och kläderna sitter bra och funkar som de ska. Jag testade bla nya sockor från Ullmax, gjorda av bambu. Det låter ju inte klokt, men de är hur mjuka och sköna som helst och tar inte åt sej doft eller fukt alls. Dessutom är de snygga! Kan absolut rekommenderas!

Efter den misslyckade löpturen tyckte jag otroligt synd om mej själv och gick loss på senaste loppibagen som kom för några dagar sen. Där fanns bla en shower-gel från Neutral som redan står i duschen och används dagligen av både Martin och mej. Jag gillar saker som är parfymfria, det borde alla göra så vi andra slipper rinnande ögon och täppta näsor.

Mellanmålsbaren från Naturdiet satt också fint som tröst, vitamingodiset från Yves Rocher hann Martin äta upp innan jag ens hann blinka. Men jag vet att det är gott, för den påse vi smakade förut åt jag upp innan han hann blinka  :-)

Brun-utan-sol från Apoliva är kanske inget jag behöver just nu, eftersom jag älskar solen och fick färg redan i mars typ... men den sparar jag till vintern när man ser så där tråkigt blek och sjuk ut. Den kladdar iaf inte, det har jag kollat!

Sen var det lite annat smått och gott som man behöver lite mer tid på sej att testa igenom, bla vitaminer och åksjuketabletter och jag blir bara åksjuk när jag åker liten båt, så det tar nog sin lilla tid innan jag får möjlighet att testa dem. Men har ni någon liten skrutt som har svårt att åka bil kan ni höra av er till mej, så kan ni få min burk.

Jo, där var ett läppstift också från Yves Rocher. Ett som nästan inte syns, det blir bara en svag naturlig ton på läpparna. Sånt gillar jag! Så det har jag redan använt och det ligger i byxfickan för att målas på vid behov. En massa spännande grejer har jag alltså fått testa och alla grejer har varit positiva. Filmen "Walking With Dinosaurs" får vänta med tills vi får besök av smått igen, om vi inte tar ett titt själva nån dag efter att vi slutat jobba. Man vet aldrig.

Men sockorna var alltså det bästa av allt. Så ikväll hoppas jag att de bär min tunga och otränade kropp över mållinjen. Jag kanske avlider... men det finns nog många som kan ge första hjälpen... Nu överdriver jag förstås. Men känner jag mej själv rätt så kommer jag att springa alla 5 km, tills det blir blodsmak i munnen och jag känner mej svimfärdig typ. För sån är jag!

Vårruset - here I come!

2 kommentarer:

  1. Det är klart du fixar detta, vad annars?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Gedda! Vad skulle jag göra utan dej och din pepp :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: