tisdag 13 maj 2014

Bara 15 dagar kvar nu!!!

Tiden springer iväg! Allt går snabbt snabbt och det känns som jag hela tiden missat eller glömt något... almanackan ligger ständigt uppslagen på soffbordet och där tittar jag hundra gånger om dagen. Det är jobb som ska avslutas, extrajobb jag just nu håller på med iom EU-valet, roliga event, hundvakter ska kallas in och en del läkarbesök och lite annat smått och gott. Saker jag både måste, vill och borde göra - men bordena får vänta titt som tätt.

I lördags hade vi ett gäng kompisar här på taco och melodifestival. Ett blandat gäng människor i olika åldrar som trivdes tillsammans verkade det som. Ingen hade iaf särskilt bråttom hem... Det är så himla mysigt att folk verkar trivas här och kommer när vi bjuder, jag är inte van vid det men otroligt tacksam och ödmjuk. Jag har längtat efter att känna gemenskap och samhörighet med andra än min familj och nu gör jag faktiskt det. Annelie är en stor del i detta! Jag är så glad att jag träffat en så fin och naturlig människa som tar mej precis som jag är. Man kan få nära vänner även i vuxen ålder, men det är svårt! Jag har verkligen haft tur som fått fler (Gunilla, Nadja mfl) å allt har jag att tacka bloggen för  :-)

Eftersom lördagen blev lite sen så blev söndagen pannkaka. Tack o lov öste det ner så vi behövde inte ens gå ut med hunden. Han vägrar gå ut när det regnar... han gör det han ska på tomten i nån slags superfart för att slippa bli blöt. Så vi låg mest i soffan och latade oss, kollade på tv och åt rester från lördagen. Å sen var det helt plötsligt måndag igen!!!

Igår vet jag inte riktigt vad jag gjorde... eller jo... jag var till soc för att prata om mitt uppdrag som kontaktperson för en ny ung tjej. Det är en av Seniors kompisar som vill ha mej som kontaktperson och bara jag fått utdraget från Polisens brottsregister så är allt klart. Jag hoppas att allt ska bli bra och att jag kan vara till nytta för henne.

Vid 17-tiden igår åkte jag in till stan för att träffa Martin. Vi var inbjudna för att vara med vid invigningen av restaurangen Gotland Grill. Precis när jag parkerade bilden tittade solen fram och kvällen blev jättefint. Folk minglade runt,vi fick god mat, träffade andra bloggare, lyssnade på bra musik och hade allmänt mysigt. Men vi stannade inte så länge utan åkte hem så vi hann se Biggest Loser, som är ett måste för oss!

Å idag är det arbetsdag igen! Bara 15 dagar och 6 arbetspass kvar! Sen blir jag pensionär 44 år gammal... nä, lyxsambo var det ju! 15 dagar är ju ingenting! Särskilt inte när man räknat ner sedan det var 560 dagar eller nåt sånt... Om två veckor är det slut! Martins 14 år och mina 13 år som arbetande på Viktväktarna är snart historia. Å historia har vi gjort! Han som första manliga konsulenten och vi som blev ett par efter att vi börjat jobba tillsammans. Så nog kommer man att minnas oss... dessutom är vi jäkligt bra på vårt jobb! Om 16 dagar är nycklarna återlämnade och jobbet avslutat. Känns konstigt men ganska skönt, men vi kommer att sakna några av våra medlemmar och undra hur det går för dem.

Gud så svamligt det här blev, men precis så ser min hjärna ut just nu. Allt är en enda röra och jag kan inte tänka en tanke klart förrän nästa tar över... lite jobbigt, men bara tillfälligt tack o lov, snart är jag mej själv igen  :-)

Jag avslutar här innan det blir för rörigt och önskar er alla en fin dag! Snart kommer en ny tävling, då ska smycken från Living and Room tävlas ut och TVÅ av er vinner! Så håll koll! Följ bloggen på FB och mej på Instagram (marlenerinda), så missar ni inget.


4 kommentarer:

  1. Jag har dig att tacka för mycket också :) Är så glad att jag fått lära känna dig och alla andra (ingen nämnd och ingen glömd ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa om alla dina upptåg. Roligt m alla bekantskaper. Jag läser även om jag varit dålig på att kommentera på sistonde
    kramis

    SvaraRadera
  3. Visst är bloggen fantastisk och många nya bekantskaper har man fått via den. Hur roligt som helst :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej hej,
    tänkte bara tipsa om att du kan vinna en valfri vara från Paradiset1 i min blogg! De har jättemycket fint till hemmet, så passa på =). Tävlingen hittar du här: http://livetomyarp.com/2014/05/14/vinn-en-valfri-vara-fran-paradiset1/

    MVH Nathalié

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: