torsdag 10 april 2014

En galet rolig dag!

Sent igår kväll fick jag ett meddelande från Annelie att det var två roliga grejer på gång idag. Det var pressdag både på Pretto PR och Röhnisch... ohhh la la!!! Skickade snabbt iväg två mail från mobilen och frågade om även jag fick komma och somnade sen som en stock!

Imorse hade jag fått svar på Pretto att det var självklart att jag skulle komma dit och efter en liten stund fick jag även klartecken från Röhnisch och började fixa ordning mej. Eventuellt skulle jag även in till Riksdagen och kolla in jubileet för LSS 20 år och samtidigt träffa en gammal kompis. Men detta var ett stort frågetecken och fick bli om det fanns tid, lust och möjlighet.

Solen sken och det var en ren fröjd att gå till tåget, åka in till stan och sen gå bort till Skeppsbron där första eventet var. Annelie hade inte kommit än, men jag gick in och kollade runt. Så himla mycket fint!!! På ett bord låg en massa väskor från Urban Expression och man FICK varsin väska om man la ut en bild på Instgram med "rätt" taggar. Jag valde en krämfärgad fin väska, jag som aldrig ägt en väska dyrare än typ 50 spänn från Ullared... den är såååå himla fin och den är MIN!!!

Så kom Annelie till slut och vi gick runt och tittade på alla fina grejer. Smycken från bla Timi och mänger av fina armband. Skor från bla Deichmann och skönhetsprodukter från bla Amika. Där fanns bubbel och en stor godisbuffé och vi åt så vi mådde illa... inte så smart, men det var ju lunchtid! Vi gick ett varv till, suckade lite över allt fint och åt lite till. Sen åkte vi vidare...

... till Hammarbyhöjden. Vilket innebar att vi tog båten över till Luma och sen gick vi därifrån. Jättemysigt! Vi gick lite fel och GPS´en tyckte att vi skulle göra om rutten och göra u-svängar, men till slut hittade vi rätt och kom fram till Röhnisch pressdag. Där fick vi ett otroligt härligt välkomnande och en jättegod lunch! Röhnisch har verkligen de bästa träningsbehåarna och supersköna underkläder!

Medan vi tittade på kläderna kommer det in fler och jag trodde knappt mina ögon när det var en gammal medlem tillika kompis och numera redaktör för ett nytt magasin som stod där. Henne skulle jag maila idag eller imorrn, nu behöver jag inte det! Så himla kul att träffa henne, det var säkert 5-6 år sen! Hon hade med sej senaste numret av sin tidning Shape Up där två av våra medlemmar är med. Så roligt att se och en bild åkte genast ut på Instagram för att reta de två medlemmarna lite. De får tidningen först den 15:e  :-)

Medan vi äter lunchen kommer det ytterligare besökare och även denna gång är det bekanta ansikten, som jag mailade med så sent som igår, nämligen Leila Söderholm. Den ursnygga personlige tränaren som verkar ha duracellbatterier i kroppen. Hon utstrålar sån energi att det är svårt att förstå att hon haft cancer. Mer härliga skratt och tiden bara sprang iväg! Å när vi sitter där så säger en av tjejerna på Röhnisch att hon känner igen mej och jo... jag har nog tittat lite på henne också men inte kunnat placera ansiktet riktigt. Då visar det sej att hon varit inhyrd konsult på Viktväktarna och att vi nog träffats några gånger. Världen är liten!

Men vi var ju där för att titta på höstens kollektion och det gjorde vi också. Jättefina grejer och jag blev helt förälskad i en stickad tröja som jag bara ska ha! Vecka 32 kommer den in i butiken och då är det jag som åker dit och köper den. Som det otränande och otränade träningsfreak jag är så hittade jag förstås massor med fina grejer, men efter att man sett Leila i dem så insåg man ju snabbt att så snygg blir man ju aldrig... Jäkla människa att vara snygg! Precis överallt dessutom! Alla plagg satt perfekt på henne! Men vänta ni bara... när jag har min C-kupa och har fått ordning på kroppen, då jäklar ska ni få se! Då ska jag testa de nya träningskläderna med björkmotiv och alla snygga linnen som kommer in. Kanske skulle testa den där PT Leila, som jag hört talas om  :-)

Dagen bara försvann i allt trevligt sällskap, så det där besöket på Riksdagen hanns helt enkelt inte med. Kompisen och jag får träffas nästa gång han är i Stockholm. Då finns det kanske lite mer tid att bara sitta i lugn och ro och prata, vi har nämligen en sisådär 15 år att ta igen.

Men den här dagen kan jag leva länge på! Så många härliga människor, härliga snack, fint väder och bara myyyyyys! Just precis idag älskar jag verkligen mitt liv!

9 kommentarer:

  1. Oj, jag blir svett bara jag läser. I mitt tillstånd.
    Men, så mycket som storstan bjuder på, finns inte här. Förstår att lockelsen till smarriga saker att stoppa i munnen finns.
    Du har min beundran till alla event!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är ju så himla skoj och lyfter min vardag!

      Radera
  2. Martin..!
    - Den dag din älskade Marlene tar på sig en C-kupa, då gäller det att se upp...! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jäklar! Jag kommer att bli värsta bombnedslaget :-)

      Radera
  3. Vilken rolig dag på alla vis :-)

    Trevlig helg nu!

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig dag!! Blev glad ju mer jag läste :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va härligt att jag kunde förmedla hur mysigt det var :-)

      Radera
  5. Så mycket fint!¨
    sv:Så tänker jag varje dag! Man ska verkligen vara tacksam över det man har. :)
    Hoppas du får en fin fredag med! :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: