fredag 21 februari 2014

Home alone...

Martin har sin sista dag på praktikplatsen med AW och avtackning och Senior jobbar. Jag och Baileys är alltså ensamma hemma och gör preciiiis vad vi vill  :-)

Alltså var det dax att köra lite hemma-spa och testa lite nya grejer från Original Mineral som PrettoPR skickat till mej. Så jag tappade upp ett varm bad med mycket badskum och körde igång. Först la jag en ansiktsmask och sen körde jag en detox för håret. Det var riktigt härligt att få hår och ansikte riktigt, riktigt rent!

Grejerna från Original Mineral ger friskt hår utan att använda en massa onödiga kemiska tillsatser. De ska vara naturliga och lite lyxiga, men utan att tappa i kvalitet. Skonsamt både för miljö och hår alltså. Dessutom är det nog de snyggaste flaskorna jag sett för schampo!

Så det blev alltså först en detox som var superskön och sedan en rejäl balsamkur som fick sitta i en stund medan jag låg och läste. Detoxen doftar av mint, schampot och balsamet doftar som kolasnören: Förvaras oåtkomligt för barn och godisgrisar alltså  :-)

Jag skrubbade hela kroppen och sköljde bort min vackra ansiktsmask och kände mej som en ny människa. Nu ska jag bara smörja in mej i någon härlig lotion, dra på mej min onepice och bädda ner mej i soffan med någon middag av nåt slag och kolla på tv. Len som en barnrumpa, doftande som en nyponros (och kolasnöre)!

Det är inte så dumt att vara ensam hemma ibland!


4 kommentarer:

  1. Jag hakade upp mig på sista meningen och vill byta ut den till "det är inte dumt att ha sällskap ibland", hihi, om du förstår.
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kände jag också förr, men nu är det annorlunda. Livet förändras...

      Radera
  2. Det är ganska skönt med egentid! Jag tycker att det är så mysigt att gotta ner sig i soffan och rå om sig själv ibland. Njut!

    Kram
    Stoffe

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: