tisdag 27 augusti 2013

Nu kör det igång!

Igår var sista "lugna" dagen tillsammans för Martin och mej, idag sitter han återigen på skolbänken och det är 9,5 månad till hans examen. Tills dess ska vi försöka få ihop jobb och hundvakter till en fungerande vardag. Det gick förra året, så det ska nog fungera även i år.

Det här innebär att han den första svängen är i skolan tre dagar i veckan och självklart är det samma dagar som vi jobbar... vilket trasslar till det lite eftersom det då är jag som får kånka, bära och möblera på egen hand. Men det ska nog gå bra ändå. I slutet av november har han praktik i 12 veckor och då brukar det vara enklare, även om han då är borta fem dagar i veckan. Praktiken är över jul, det är därför vi inte kan åka iväg på nån resa.

Så nu ska jag vänja mej vid att vara ensam hemma på dagarna, nåja... Senior är ju hemma en del också när han inte jobbar. Men i bästa fall får han snart en lägenhet och då blir jag ju ensam ändå. Jag och hunden! Dagarna ska alltså planeras med promenader, handling, jobb hemifrån, jobb i lokalerna, förberedelser, hushållssysslor och allt annat som hör livet till. Allt det där som vi brukar vara två om, som jag nu ska fixa själv. Inget konstigt alls, det har jag ju gjort innan Martin flyttade in.

Jag gillar att vara ensam och trivs i mitt eget sällskap numera, så det är absolut inget problem. Jag bara konstaterar att nu är det skola igen och vardagen ser lite annorlunda ut. Men annorlunda behöver ju inte vara negativt, och det är det definitivt inte i min värld  :-)


2 kommentarer:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: