söndag 11 augusti 2013

IKEA för tredje gången och Shirley Clamp

Så var det söndag igen.
Men här går vi varken i kyrkan eller helgar helgdagen så här spelar veckodagen inte så stor roll.

Dagen började med en date med Junior. 10.30 skulle han vara hemma hos oss så att vi kunde stå utanför Jysk när de öppnade kl 11.00. Å det gjorde vi också, fick tom vänta ett par minuter. Där köpte vi grejer till hans gästrum som jag lovat att ge honom och lite annat smått och gott. Sen fortsatte vi till Rusta, där några andra grejer införskaffades och efter det åkte vi till IKEA för tredje gången på kort tid.

När vi var där i fredags var det knökamycket folk och lååååånga köer. Vi fick stå i kö skitlänge, men det gjorde faktiskt inget för vi träffade Martin Melin och hans söta Charlie och fick en pratstund som gjorde väntetiden mycket kortare. Vi har ett litet bus på gång, så det var hur bra som helst att vi träffades. På IKEA och Viktväktarna träffar man alla man inte träffat på länge eller letar efter  :-)

Idag var det iaf nästan ingen kö alls. Vi gick snabbt runt och plockade ihop det vi skulle ha (det vi
glömde i fredags) och gick direkt till kassan utan någon före oss alls. Sen tog vi ett snabbvarv på Ica Maxi innan i åkte hem och åt lunch med Martin. Efter lunch tog Junior alla sina kassar och åkte hem till sitt och jag drog iväg på "shoppis". Fast jag kallar det hellre Schloppis eftersom det var Velvet (Jenny) och Shirley Clamp som hade loppisen och schlagerdrottningar som de är så...

Iaf...jag åkte till Skarpnäck som jag knappt vet vart det ligger och hade med mej en kasse med Viktväktarnas nya kokbok som Shirley varit med att utforma. Väl framme togs jag emot med öppna famnen och Shirley signerade direkt en bok till mej och la upp resten framför sej och började sälja. Jag stannade i kanske en timme och stod lite vid sidan samtidigt som jag pratade med Jenny och flera av Shirleys systrar och kompisar. Vilket härligt gäng människor!

Å nu sitter jag här och laddar upp bilder för att börja fixa med fotoboken från Londonresan. Så här sen brukar jag inte vara, mina fotoböcker brukar vara färdiga någon vecka efter hemkomst. Men den här gången blev det inte så. Så nu blir det en lång kväll i tv-soffan med datorn i knät och ett frossande i alla bilder.

Så ser min söndag ut. Hur har din varit?


4 kommentarer:

  1. Det hände ju mycket på din söndag!
    Här har det varit skitväder, så jag har mest packat. I min takt. Allt finporslin och finbestick är i lådorna.
    Lite långtråkigt i ensamheten, inga bra TV-program, men morgondagen blir bättre!

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra söndag tycker jag :) Själv har jag inte gjort så himla mycket men det är bra det med :)

    Puss på dig

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha haft fullt upp här var det lugnare. Lite nerplockande av gamla dammsamlarobjekt i kartong till en loppis längre fram. Annars väldigt lugnt

    SvaraRadera
  4. Låter som vi alla haft en helt ok dag med varierande innehåll :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: