fredag 17 maj 2013

Min karriär som fotomodell

Så har man varit fotomodell igen, jag har dock ingen som helst tanke på att byta karriär. Det där med att le in i en kamera, röra sej och hitta bra poser... påser... hur sjutton stavas det... är inte riktigt min grej. Just nu har jag kramp i munnen av allt leende  :-)

Men men, lite kul är det att få testa på lite då och då och himla kul är det om och när bilderna blir bra. Den här gången hette fotografen Veronica och var jättetrevlig. I bilen hade hon dessutom en stor Grand Danois och en hundälskare kan ju inte vara annat än trevlig.

Vi gick ut på grönområdet som jag bor brevid och där fick jag sitta på en bänk, stå på bänken, posera vid ett stängsel och en massa annat. Skolbarnen som gick förbi undrade nog vad vi höll på med och om man var nån sk kändis av nåt slag. Min granne gick också förbi, men han är van vid att det kommer fotografer, radiobilar, tvbilar, tidningsbilar och journalister.  Jag skulle le, ta på och av glasögonen, titta hit och titta dit och efter kanske en 45 minuter var hon nöjd. Då gick vi till bilen och gosade lite kalv... förlåt hund, stoooor hund.

Som alltid när jag ska bli fotograferad och inte har hjälp med smink och hår, så hade jag förstås en dålig hårdag. Hur jag än gjorde så blev det inte alls som jag ville, men det blåste ändå lite ute så det spelade inte så stor roll. Sen var det det där med kläder... tidningen ville ha bilder där jag ser smal och pigg ut, det ska ju synas att jag gått ner i vikt. OCH det fick inte vara mörka kläder! Så det blev att dyka djupt i garderoben och ta fram något som både är bekvämt, snygg och ser smalt ut. Det blev vita caprijeans och en svart- och vitprickig topp plus ett armband som jag fick i goodiebagen på Stora Bloggdagen.

Så nu hoppas jag att bilderna blev bra och att redaktören blir nöjd. Jag har för mej att hon sa att det ska komma i Aftonbladets bilaga Wellnes den 12 Juni. Så ni får väl hålla koll då  :-)

Nu ska jag dra av mej fotomodellkläderna och göra något så glamoröst som att åka och handla!

1 kommentar:

  1. En gång i tiden fotomoddellade mina barn och jag också, typ 50 år sen, haha!
    Jodå, jag har allt varit med i Lidköpingstidningen med reportage och bilder då jag fyllde 60.
    Men visst, lite kul, eller hur?
    Kram och fin fredag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: