onsdag 3 april 2013

Idag är det Kärlekens dag!

Vet ni? Idag är det Kärlekens Dag, men även National Walking Day. Det tycker jag är en strålande blandning faktiskt  :-)

Det kan vara väldigt romantiskt att ta en promenad tillsammans bara en helt vanlig dag eller kanske i månskenet eller på stranden... Att vandra tillsammans i fjällen eller fönstershoppa. Vänder man på det så kan man ju även se motionen som en form av kärlek. Att man vill komma i form för att leva så länge man kan för sin älskade. Vad kan då vara bättre än att motionera tillsammans? Att hjälpa varandra till ett längre och mer hälsosamt liv är väl den finaste gåva man kan ge någon man älskar?

Vilket härligt välkomnande Stoffe fick, det tackar vi båda för. Jag visste redan att min läsare är öppna för alla mina tokiga upptåg och skulle öppna famnen för en gästbloggare. Just därför kommer hans första inlägg att handla om just vänskap. Detta kommer på tisdag och ska bli väldigt spännande att läsa.

Den här onsdagen har mest gått ut på att fixa klart en massa lösa grejer som hängt i luften ett tag. Till slut fick jag tummen ur att anmäla alla våra medlemmar som ska springa Vårruset, vi blir 31 stycken ser det ut som. Jag ska fixa Goodiebags till allihopa, så en del av det är också klart. Måste bara åka runt och hämta alla grejer...

Avsikten var att gå en halvlång promenad med Baileys på förmiddagen och sedan springa minst 3 km på löpbandet. Men efter promenaden orkade jag bara springa 2 km och blev skitsur. Det var jättejobbigt idag och benen kändes stumma. Så jag var riktigt besviken på mej själv... men men, imorrn kanske det går bättre. Man kan tydligen inte bli maratonlöpare på en kvart, även om jag tycker det.

Medan jag kämpade på löpbandet åkte Junior och köpte sallad till oss, eller nä... sallad till mej och kebab till sej... Sen åt vi faktiskt ute i solen och jag hade bara shorts och linne på mej utan att frysa. Så lite sol på näsan blev det allt också. Junior ställde fram utemöblerna på baksidan, så nu är det faktiskt vår på riktigt!

Strax ska jag plocka ihop mej och dra iväg till jobbet. Den här veckan blir det nog en hel del nya, 10 stycken bara igår. Nu vill man köra sista rycket inför sommaren... å vi gör vårt bästa för att leda alla i mål  :-)

Ha en riktigt fin dag, solen skiiiiiner ju!!!


1 kommentar:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: