tisdag 2 april 2013

En riktigt skitnatt!

Så hade vi ytterligare en dålig natt. De blir fler och fler och kommer tätare och tätare och det beror inte på mej utan på Baileys. Hundskrället släpps alltid ut för sista kvällskissen innan vi går och lägger oss, men inatt ville han ut igen 00,15. Sen igen 00,44 och sen igen 00,59... Jag kollade att han hade vatten och la mej på soffan för att lugna honom. Det brukar funka, men inte inatt... han bara gick runt och såg olycklig ut. Jag var minst lika olycklig!

Han ville absolut inte gå med mej upp för att sova igen. Så till slut lockade jag honom med godis och då skuttade han iaf upp för trappen. Väl i sängen bäddade jag ner honom och klappade och klappade och till slut somnade han mitt i sängen så jag knappt fick plats. Men jag fick iaf ligga i sängen... buffade lite på honom för att få plats med benen och försökte sova. Det gick inte. Låg vaken till strax innan 5 och var då riktigt frustrerad, stressad och trött. Tisdagarna är jobbigaste arbetsdagen och då är det ju himla bra att vara pigg och veta vad man sysslar med... så kommer det inte bli idag.

Jag är skittrött! Att både ta promenad och en löptur är bara att glömma. Jag får vara glad om jag är klädd innan lunch. Klockan 14 ska jag vara klar att dra iväg till jobbet och sisådär 110 pers senare får jag åka hem och dö. Det kommer bli en låååång dag idag...


6 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin dag - trots allt!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja då har man hunnit läsa i kapp lite varit lite annat som tagit min tid men här är jag :)

    ja när man har kommit ur småbarns tiden skaffas det en hund som tar över de sysslorna som att hålla en vaken pånätterna går lika bra med katter som här hemma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att man aldrig lär sej... hundar eller ungar är lixom samma sak på nåt sätt :-)

      Radera
  3. Jobbigt! Vet precis hur det kan vara ibland.
    Hoppas han sover inatt.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: