fredag 1 mars 2013

Första vårmånaden!

Nu är vintern slut, så de så! För det säger almanackan  :-)

Väderrapporterna säger att det ska vara plusgrader på dagarna den närmaste veckan och ganska kallt med många minusgrader på nätterna. Alltså; det smälter på dagarna, fryser sen på och blir svinhalt... då får vi se hur många promenader jag vågar mej ut på nästa vecka. Jag som bara längtar efter att få dra på mej gympadojorna och slippa stövlarna. Snart snart kanske man kan ta de där första löpstegen också...?

Idag är det fredag och jag ska jobba färdigt veckan. Senior är ledig och har lovat att hjälpa mej med det jag behöver, så vi ska handla, panta flaskor, gå med hunden, slänga skräp, hämta paket, tvätta och städa. Allt detta medan Martin jobbar och Junior åker på simtävlingar till Kumla. Allt ska fixas idag, så vi kan vara helt lediga och ta det lugnt resten av helgen. Martin behöver lugn nu när han har så långa dagar.

Så det är väl bara att sätta igång... på med kläderna, i med frukost och iväg till Ica Maxi. Dagens första stopp. Å sen är det bara att fortsätta tills allt är klart. Så får det bli!

Ha en bra fredag allihopa!


2 kommentarer:

  1. Skönt att det är mars!
    Här snurrar tvättmaskiner långt ner i källaren. Skönt med rent.
    Fredagskram♥

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: