måndag 17 december 2012

Erbjudande till mina läsare!

Idag har jag utnyttjat ett presentkort på pedikyr som jag fick när jag fyllde år i januari. Det är inte det att jag är långsam, nä... jag ville hitta RÄTT tidpunkt att utnyttja det och den tidpunkten var idag. Jag vill bli fin om fötterna till semestern  :-)

Jag åkte in till stan ganska tidigt, köpte te på Hötorgshallen (mitt vanliga hallon-lakrits och champagne för att ge bort) och sen åt jag lunch vid Hötorgets tunnelbana där man har goda wraps och jag tänkte ge mej själv en liten nostalgitripp. Vi köpte nämligen ofta mat där när jag jobbade på Sveavägen och vad jag minns så tyckte jag att det var gott, det tyckte jag inte idag...  När jag ätit var det dax att börja gå bort mot Östermalm och Östermalms Hudvårdsklinik på Östermalmsgatan 61.

Det var inte helt lätt att ta sej fram i snömodden och jag är väldigt glad att jag varken jobbar eller bor i stan! Bara att ställa ifrån sej bilen är just nu ett omöjligt uppdrag, det är inte plogat nånstans faktiskt! Men jag kom iaf fram och blev välkomnad av en jättegullig tjej som kom från Botkyrka visade det sej ganska snabbt. Klart hon var trevlig då  :-)

Salongen var liten och jättemysig och drevs av den gulliga tjejen och hennes mamma. Jag fick te och blev sen ompysslad till max. Fötterna fixades och hon konstaterade att med så fina fötter kunde jag inte ha kvar mitt avskavda nagellack på händerna... så helt plötsligt satt jag där med nymålade naglar även på händerna. I matchande färg förstås  :-)

Vi pratade resor, kultur, religion, språk, barn... you name it! Det fanns ingen ände på samtalsämnen och när vi började prata om bloggar och Facebook erbjöd hon direkt mina läsare 20% rabatt på alla behandlingar. Uppge bara MARLENE i bokningen, så får ni rabatten. Det är bra priser redan från början, så varför tveka? Å här finns allt; massage, ansiktsbehandlingar, Make up, pedikyr, manikyr... allt du vill göra kan du göra här! Boka här!

Mitt i allt prat tittade hon på mej och sa rakt ut att hon ville ta hand om mina ögonbryn och jag kunde inte annat än hålla med, de var verkligen skitfula. Jag har såna där vildvuxna bryn som växer ihop och jag har lixom inte tålamod eller kunskap att ta hand om dem själv, så de får leva fritt om man säger så...

Så nu är jag fixad från topp till tå kan man väl säga. Jag har TVÅ ögonbryn, alldeles perfekt tjocka och välsvarvade, alla mina naglar är fint rosa. Sådär sommarfina som man vill ha dem på semestern. Så nu är jag redo för Gambia även kroppsligt. Synd bara att jag glömde växla pengar på hemvägen... men men, det får vi väl fixa i helgen då.

Jösses vilken bra dag! Å vilken trevlig tjej som tog hand om mej. Henne önskar jag verkligen den bästa av alla världar och god karma. Om du läser detta så hoppas jag att du får en riktigt fin jul.




Hötorgshallen i sej är lite rörig, men ska man köpa te så säljs världens godaste teer där och av världens trevligaste personal! Dessutom till ett vettigt pris. En jättebra present!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    tänkte bara tipsa om att jag just nu kör en tävling där man kan vinna jätte snygga smycken http://www.domkallarmighannes.com/2012/12/tavling-i-samarbete-med-styladse.html

    så går in och ta dig en titt vet jag:)
    Om du inte gillar sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra vecka:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken toppendag :) och generöst av henne, för dom som bor i närheten och kanske har tänkt att göra något för sig själv. Fin färg på lacket.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jätte mysigt och hon var en riktig pärla! Jag hoppas att någon i Stockholm kan ha glädje av rabatten.

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: