fredag 23 november 2012

Inte nu!

Eller kanske bättre nu, än nästa helg? Jag pratar om förkylningar... Junior har åkt på höstens sjuttiofjärde förkylning. Han är ju sån att han "gärna" är sjuk hela vinterhalvåret och nu har det tydligen satt igång för den här säsongen. SUCK!

Men det är bättre att han är sjuk den här helgen, än nästa... för då åker han med simklubben till Göteborg på tävlingar. Så jag hoppas att han hinner bli frisk tills dess, han proppar i sej astmamediciner just nu. Och vi ska till astmaläkaren snart igen, sista gången på barnavdelningen  :-)

Det är ju inte så att vi inte har vanan inne, så här har det varit sedan han föddes. Ända sedan han var liten har han varit sjuk från oktober till mars vartenda jäkla år, förutom förra året. Då mådde han faktiskt riktigt bra nästan hela vinterhalvåret med bara någon enstaka förkylning. Det är förstås hans astma som är orsaken och han är även utredd för immunbristsjukdomar av alla slag, men visst är hans immunförsvar dåligt men inte tillräckligt dåligt för att han ska få behandling.

Jaja, han får kurera sej i soffan idag. Hela gänget är lediga och hemma idag och åker nog iväg och äter lunch tillsammans med mormor och morfar. Vi hinner nästan aldrig ses samtidigt alla på en gång, så när det väl finns möjlighet så tar vi den. Så vi får nog en rätt mysig dag trots ihärdigt hostande och snörvlande. Han har iaf inte feber eller ont i halsen idag.

Senior ska packa ihop sej för att åka på skyttetävlingar i Kinna. Han blir hämtad vid 15-tiden av en klubbkompis. Så jag ska bädda rent i hans säng, så jag kan låna den under helgen. Martin "jobbar HÅRT som skogsarbetare" på nätterna och det hjälper tyvärr inte med öronproppar för att jag ska få sova ifred. Så jag tänkte köra med lite skilda sovrum nu när jag har möjlighet. Jag behöver SOVA!

Men jag ska väl börja med att klä mej och äta frukost. Sen blir det hundpromenad och idag kan Martin och jag faktiskt gå tillsammans.  Det blir lixom lite roligare då. En svag sol letar sej faktiskt fram mellan molnen. Det känns som att det ska bli en riktigt bra dag idag!


2 kommentarer:

  1. Oj oj , det där känner jag igen från när mina tvillingsöner, när de började dagis vid 3 års ålder åkte de alltid på varenda förkylning! Jag också för den delen. Läkarna sa att det kunde bero på att de föddes en månad för tidigt att deras motståndskraft var svagare. Nu, "peppar" "peppar" Sista förkylningen drabbade influensan R tre gånger och E två gånger, sedan dess har de varit friska.

    Hoppas att han kurerar sig och kan vara med på tävlingarna till veckan, önska honom lycka till =)

    Hittade dig på bloggtipsarna förresten.
    Ha en bra dag
    /Loka

    SvaraRadera
  2. det verkar som höstens förkylningar biter sig fast i år.
    Jag och många andra har snorat flera veckor.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: