onsdag 24 oktober 2012

2 månader kvar till jul!

62 dagar... 8 veckor... vilket låter kortast? Så lång tid är det iaf kvar till juldagen då vi åker på semester. Snacka om att man längtar... särskilt nu när minusgraderna har börjat visa sej. Tittar man på vädret för Gambia just nu så är det 29 grader varmt och regnsäsongen är på väg att gå över i sommar. När vi kommer dit är det ungefär 35 grader varmt och såna där underbart varma kvällar som man kan sitta ute länge i och bara njuta. Just precis DET längtar jag mest efter, varma kvällar. Guuud så skönt!

Men idag är det fortfarande oktober och det är runt 5 grader varmt ute och disigt. Inatt har det varit minusgrader, så nu har nog vildvinet vissnat och det är dax att röja det sista i trädgården. Får väl se om jag ska ta tag i det idag. Är ju vaken ovanligt tidigt för att vara mej  :-)

Så nu blir det en dusch, frukost och hundpromenad. Sen får vi se vad klockan är och om jag kan hinna till Blodbussen, som är här idag, innan lunch eller om jag får ta det efter lunch. Sopen öppnar 15, då skulle det vara bra att köra dit trädgårdsskräp innan det ligger och göttar till sej för mycket. Å sen är det jobb igen!

Jaja, vi får se hur mycket som blir gjort. Jag är ensam hela dagen, men skulle Senior komma hem så får han hjälpa mej. Det blir nog bra med den saken. Ha en bra dag everyhopa!!!


2 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar! Till värmen! Åh, jag vill också! Men tycker även om kylan och julen, så ja, vet inte om jag skulle kunna åka bort då. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag HATAR kyla! Jag bor på helt fel breddgrad helt enkelt :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: