söndag 27 maj 2012

Julklapparna fixade!

Tack vare Sveriges och Loreens vinst igår i Eurovision song contest, så har vi nu julklapparna färdiga. Om det går att pussla ihop med simtävlingarna i Linköping förstås... Skulle de två aktiviteterna krocka, vete sjutton hur vi ska göra. Men om de ligger på varsin helg och ESC går av stapeln i Stockholm, ja då blir det biljetter i julklapp till oss fyra. Ungarna är helt med på noterna  :-)

Kul var det iaf att Loreen tog hem det och grattis säger vi till henne!

Idag är det söndag och Morsdag. Ingen dag som jag har någon traditions kring, en dag som vi firat ganska dåligt i min familj. Bla för att jag vägrat mina barns pappa att hjälpa dem att fira mej, det är en sak som jag vill att de själva ska komma ihåg och om de vill uppmärksamma på sitt sätt. Ett kort inköpt av en vuxen för att en 1-åring ska fira sin mamma är inget jag går på... Gulligt i andras ögon kanske, hyckleri i mina. Men det står för mej.

Jag har fått hålla mej till tåls tills mina egna ungar blivit så gamla att de själva förstår att dagen finns och att det kan vara skoj för mamma att den uppmärksammas. Min äldste är nu 18 och har inte riktigt fattat det än... 17-åringen har bättre koll... å andra sidan blir jag hellre uppmärksammad alla andra dagar för min egen skull å inte bara för att jag är mamma. Själv är jag dålig på att uppmärksamma min egen mamma (pappa på Farsdag också ska väl tilläggas). Ganska många år har jag eller de varit bortresta och då har det nog bara blivit ett sms, men när vi varit hemma samtidigt har jag köpt en blomma eller nåt annat litet till dem.

Idag kommer mina föräldrar och min farmor hit på lunch. Vi ska grilla och äta fruktsallad till efterrätt. Fräsch mat när det är varmt ute. Dessutom i linje med att vi behöver gå ner i vikt allihopa. Inget illa ment med det, bara av omtanke. En sund kropp lever längre.

I övrigt går det i ett idag. Vi har precis varit på promenad med våra medlemmar. Martin står och fixar mat, Junior torkar av utemöblerna och jag ska maila en massa folk om skytteinvigningen och jobba lite. Tydligen är det sista dagen med så här fint väder, så man ska väl passa på att vara ute lite också. Åsså ska Martin upp till sina föräldrar och fira sin mamma. Vad gäller mitt eget firande så får vi se hur det blir med det... inatt ropade killarna "Grattis på Morsdag" direkt efter 12-slaget. Det kanske bara blir det... å det är ok det med  :-)

Ha en fin söndag, pingstdag och Morsdag oavsett om ni blir firade eller inte.


1 kommentar:

  1. Jag har haft hela dagen för mig själv.
    Har jag barn i alla väderstreck så blir det därefter. Den som bor österut har flugit iväg till Chicago med sin fästmö. Men det finns ju FB. Så lite skrivet, lite pratat i telefon har det blivit idag. Huvudsaken man bryr sig. Tanken. ♥

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: