torsdag 26 april 2012

Färdigt!!!

Före
Klockan 8 kom både rörmokaren och snickarna hit igen. Snabbt fixade rörmokaren det han skulle och drog sedan här ifrån. Det var lite trångt med fyra gubbar på 7 kvm yta. Så blev bara snickarnissarna kvar. De satte upp taklisterna, dörr- och fönsterfoder och ska hjälpa mej med alla krokar och småpyssel. Just nu sätter de upp mina ledstänger i trappen som varit borta i sisådär 4 år... så när de är åker är även det projektet helt klart! Halleluja!

Å bra blir det. Badrummet är så fint att man bara njuter. Jag låg i badet igår och kunde inte sluta titta mej omkring. Det är så otroligt skönt att ha det gjort. Som jag bävat inför renoveringen och jag visste ju att det skulle bli jobbigt. Men nu är det över och vi har världens finaste badrum!

Imorrn behöver vi inte vänta på någon hantverkare, vi kan göra saker i vår takt och komma och gå som vi vill här hemma. Vi kan tvätta oss, duscha och bada. Det är en lyx att ha rinnande vatten och att kunna ta hand om sin hygien. Det är sånt som man lätt glömmer, men efter att ha bott i Gambia där jag varken hade vatten eller el, så tänker jag på det rätt ofta faktiskt.

Efter
Imorrn är vi lediga! Då ska vi röja altanen som är full med tomma kartonger. Senior är ledig hela dagen och ska hjälpa oss. Junior drar iväg på simläger över helgen, så han slipper. Det ska storstädas inomhus också. Snart är det ju dax för studentfirande och då ska hemmet vara i toppskick!

Äntligen får jag ordning! Det ska bli så skönt!




2 kommentarer:

  1. Tjusigt!
    Jag förstår att ni är nöjda!
    Det blev ju en renovering här av badrum i november.
    Den kan jag glädjas själv över nu ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: