tisdag 3 april 2012

En vecka senare

Nu är det nästan på minuten en vecka sedan min operation och jag kan säga att jag är till 99% återställd. Jag kunde ha byxorna knäppta hela arbetspasset igår, utan att det gjorde det minsta ont. Det kommer fortfarande pyttelite avslag, så jag får fortfarande inte bada... men men... ett par dagar till så. Den bästa medicinen var alla lakritsplopp som jag tryckte i mej, det hjälpte jättebra mot både ontet och humöret. Tyvärr tyckte inte vågen detsamma utan pekade 1,5 kg upp. Vilken fräckhet! Tror jag måste ha ett snack med den där vågen om kränkande behandling eller nåt!

Idag var jag faktiskt så pass pigg att jag vaknade nästan av mej själv redan vid 7 och nu 8.20 är jag faktiskt redan duschad. Sånt brukar jag göra vid 10 i vanliga fall. Så nu ska bara håret torka och frukost läggas i magen så blir det nog jag som går ut med Baileys idag. Så slipper Martin när han kommer hem från sitt första arbetspass. Kanske alltså...

Men jag måste faktiskt få igång min kondition. Den är usel! Jag orkar iofs gå vår slinga med medlemmarna varje söndag, men det är knappt och jag får himla ont i knä och höft. Alltså borde jag komma ut mer än en gång i veckan. Är ju lite korkat att braka på med 6,5 kg varje söndag och inget dagarna emellan. Så några små promenader skulle vara på sin plats. Men det är ju kallt ute... men sol... på med långkallingarna så ska det nog gå. 3 kg ska bort till 10/6. På skytteinvigningen vill jag vara i mål.

Allt går, utom små barn och fyllon... eller hur?

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: