tisdag 10 april 2012

Badrum...

Nu har vi inget badrum längre... det enda vi har är ett tomt rum som luktar avlopp. Tomten och hans Nisse kom hit 8.30 imorse, då hade jag varit uppe sen strax innan 7 för att göra klart allt förberedande jobb. Så när de kom var badrummet tomt på allt som vi kunde ta ut själv, resten fick vi hjälp med.

Strax innan lunch var badrummet bara ett skal och golvet höll på att bilas upp. Den där tuppluren som jag hade behövt kunde jag glömma eftersom apparaten man bilar med dånade ganska högt. Men det är ok  :-)

När Tomten och hans Nisse åkte härifrån strax efter 16 var golvet nästan borta och det mesta av skräpet borta. Det var på håret att vi hade en fuktskada i golvet... man ser att det börjat samlas fukt men att det inte fått fäste än. Då hade jobbet blivit betydligt värre, nu behöver det bara torka över natten.

Tomten har massor med jobb just nu, så han vill gärna jobba undan och göra så mycket det går per dag. Så gubbarna jobbar och jag servar med fika, mat och frukt. De hann massor idag och har lovat att de ska vara färdiga senast nästa fredag, men att det kan gå snabbare än så. Hoppas hoppas hoppas.

Men vet ni? Det spelar ingen roll hur lång tid det tar. Nu är bygget igång, jag vet att det är färdig om 9-10 dagar. Visst, vi står utan både dusch och bad, men det är ju ett i-landsproblem. Man kan ju faktiskt låna dusch hos någon annan.

Imorrn ska resten rivas och redan imorrn ska det börja återställas. Elektrikern kommer för att lägga värmeslingorna och golv och väggar ska hämtas hem från Vårby Färghall. Nu börjar det kosta, men det visste vi ju... det blir iaf inga 134 000 som den första snickaren ville ha. Vilka fantasisummor!

En sak är iaf säker: Jag kommer sova gott på nätterna ett tag framöver eftersom jag blir uppjagad redan innan 8 på mornarna. Det är nog det värsta av allt... men men, som sagt: ett i-landsproblem det med  :-)

Snart är vi med badrum igen!

.

2 kommentarer:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: