tisdag 10 april 2012

2 veckor efter operationen

Idag är det två veckor sedan jag opererades och jag kan konstatera att jag är helt återställd. Efter förra helgen har jag levt i princip som vanligt, förutom att jag fortfarande inte badat. I onsdags hade jag nog nåt som skulle lika mens, det kom väl typ ett tesked... DET kan jag leva med  :-)

Jag kan alltså med gott samvete rekommendera den här behandlingen till er som funderar. Man har alltså bränt bort mina slemhinnor i livmoderna för att jag ska slippa blödningar och en del pms-besvär. Operationen tog bara några minuter, jag hade ont en dag och sen lite molande värk på kvällarna några dagar när jag rört mej mycket eller haft trånga byxor. Jag har haft ett pyttelitet avslag som nu är i princip borta. Jag mår toppen!

Å det är väldigt skönt att kunna konstatera detta nu när vi inte längre har något badrum. Tomten och hans Nisse kom vid 8.30 i morse och har nu börjat riva. Om en liten stund kommer rörmokaren och pluggar till alla rör och tar bort de grejer som vi inte kunde göra själva. Så nu är det på g!

Om sisådär 10 dagar har vi ett nytt badrum som är mögelfritt och fräscht  :-)

.

3 kommentarer:

  1. Låter som en bra operation du gått igenom och allt det bra som kommer efteråt kan jag tänka mig.
    Nytt badrum låter också härligt:)!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du är helt återsälld :)

    Jag kan dock inte amma då hon vägrar att ta brösten och har varit väldigt sjuk. Så nu kämpar jag på så gott jag kan.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: