onsdag 21 mars 2012

Allt färdigt för operation

Då har alla prover tagit och nu på förmiddagen träffade jag narkossköterskan också. Så nu är allt klart för tisdagens operation. Jag ska vara där kl 7, fastande och osminkad, får vänta på min tur, sövs i sisådär 10 minuter, vaknar, kissar, äter och åker hem. Pappa kör mej dit och Martin kommer dit när han jobbat klart och kör mej hem. Jag hoppas allt går bra och att jag kommer hem runt lunch. Sen blir det soffläge och smärtstillande resten av dagen medan Martin åker och jobbar. Dagen efter ska jag vara på benen igen. Så får det bli. Enkelt! Det är iaf min och sköterskans plan :-)

Idag skiner solen från en nästan klarblå himmel och i min solstol är det 22 grader varmt! Jag lyfte på häcken för att plocka bort den sista hundskiten, som nu har tinat och vips hade hundskrället snott min plats. Där ligger han tydligen väldigt bra för han vägrar att flytta på sej. Jaja, jag får väl göra nåt annat istället.

Martin fixar vår lunch, kycklingsallad, och till den ska vi nog se senaste avsnittet av "30 grader i februari". Har ni sett den? Alla har trasslat till det ordentligt för sej, så nu måste man ju se hur de ska trassla ut sej... Allt utspelar sej i Thailand, ett land som jag inte tycker något särskilt om. Jag har varit där och längtar inte tillbaka. Tomten/Snickaren åker dit imorrn och när han kommer hem ska han börja jobba med mitt badrum. Så jag hoppas att han blir nöjd med resan och är laddad när han kommer tillbaka.

I övrigt njuter jag av att våren verkar vara tillbaka. Det såg ju lite tveksamt ut igår när snön värkte ner. Nu kliar det i fingrarna att få klippa bort allt gammalt i rabatterna och snygga till trädgården. Kanske i helgen, nästa vecka ska jag ju ta det lugnt. Nu börjar MIN tid på året!

.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var just det... svårt att hålla fingrarna i styr så fort det blir varmt lixom :-)

      Radera
  2. Ta hand om dig nu. Så blir allt bra.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: