tisdag 20 september 2011

Veckans vägning....

... blev ju inte så bra... men det visste vi. Mumsar man i sej en hel meny PLUS glass på McDonalds samma dag som man äter taco på kvällen... ja, då blir det plus på måndagen. Så är det bara! Så 0,6 kg tyngre var jag än förra måndagen, surt... men men. Jag vet varför och då är det lixom bara att acceptera faktum och köra upp på banan igen. Det gjorde vi igår. Så till på måndag ska vi nog ha tagit bort iaf en del av uppgången.

Tyvärr är min kropp lite trögare när det gäller att gå ner än upp. Nu gick jag alltså upp 0,6 kg på EN enda dags slarv, sånt går jättefort! Att gå ner är värre, så i bästa fall har jag lyckats ta bort alla de där 6 hektona, men om allt är som det brukar så har jag kanske lyckats ta bort 3-4 av dem tills på måndag. Varför är det så???

Just nu sitter jag med dagsljuslampan tänd framför mej. Jag är trött och sover dåligt på nätterna. Just idag hade jag inte tid att följa med Martin och hunden ut, eftersom jag väntar på läkarsamtal. Så jag fixar en masa annat istället och passar på att få i mej ljus från lampan. Hittills har jag packat två traderavinster, skrivit ett utkast till veckobrevet och alltså ställt mej i kö hos sköterskorna på allergimottagningen och habben. Strax ska jag reda ut ett trasslande betalkort också. Skönt att få en massa grejer fixade som legat och väntat.

I eftermiddag är det jobb som vanligt. Men kanske inte helt som vanligt... en av våra medlemmar ska ta bort mina stygn ikväll. Jag har ju sagt att vi har världens bästa medlemmar! Vi har världens bästa jobb! Vi hjälper dem med vikten och de hjälper oss med lite av varje... en av dem installerade vårt värmegolv en annan plockar stygn  :-)

Det är redan tisdag, snart helg!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: