söndag 24 juli 2011

Orkar inte höra fler sirener!

Jag får obehagskänslor varje gång jag hör sirener. Så har det varit sedan killarna började köra moppe. Jag tycker jag hör de där ljuden väldigt ofta och rycker till varje gång. Särskilt när det är halt eller mörkt är det obehagligt. De senaste dagarna har det hörts sirener väldigt ofta och även om jag vet att killarna inte ens befinner sej i närheten så tycker jag att det är obehagligt, Man vet ju att det hänt något som kanske förändrar livet för alltid för en person.

Just idag har det tutat hur många gånger som helst. Å det har inte bara varit en siren i taget, utan många bilar efter varandra. Jag vet ju inte om det är ambulans, brandkår eller polis - jag hör bara ljuden. Nu hör det till saken att vi bor nära brandstationen. Men så här ofta brukar vi inte höra dem! Bara idag har det varit säkert 5-6 stora utryckningar under kort tid.

Nu vet jag som sagt att just mina ungar är i säkerhet, men ändå. Jag avskyr ljudet och kan inte låta bli att fundera på vad som hänt. Skulle vilja ha en web-sida över Botkyrka där man kan kolla vad som hänt. Inte för att vara "blodtörstig" utan bara för att hålla sej infomerad. Å kanske för att ha koll på falsklarmen... då vet jag ju när jag kan släppa oron.

Det händer lite för mycket runt om oss just nu för att kunna slappna av när man hör en siren. Men jag kanske är överkänslig?

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: