lördag 16 juli 2011

Köket är klart!

I vintras bytte vi, efter ganska stor tvekan, till svarta skåpluckor i köket. Nu var det dax att sätta ny färg på väggarna och det blev också svart. Men med vitt också... annars hade det nog blivit lite mörkt?

I torsdags började vi riva och testmålade lite...Nu är det lördag och klart! Å vi är sååå nöjda! Färgen plus bården kostade sammanlagt 600 kr. Mer kostade det inte att få ett helt nytt kök! Jo, ca 15-20 timmars arbetstid också... och lite träningsvärk  :-)

Nu är alltså HELA undervåningen helt renoverad och klar! Fattar ni hur det känns? Efter nästan 18 år kan jag stolt säga att detta är mitt hem som jag fått precis som jag vill ha det. Otroligt häftig känsla. Vi har fixat allt inom ett halvår och kommer alltså inte pga slitage att behöva göra något på väldigt länge. Jag har ett fräscht hem som jag kan vila i och känna mej bekväm med. Häftigt!

Köket har jag lyckats få en halvtaskig bild på, de andra rummen får vänta tills jag har en kamera med vidvinkel. Tror Junior har det... så det kanske kan bli bilder när han är hemma en stund på fredag. Nu ska jag lägga mej på soffan och dö en smula... sen ska jag dammsuga ordentligt för det är rejält dammigt efter allt fixande.

YES! Jag är så troligt nöjd!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: