söndag 1 november 2009

5,6 kilo mindre

Idag är första gången på 5-6 år som jag har klänning på mej igen, på en helt vanlig dag under vinterhalvåret. Jag har helt enkelt känt mej för plufsig och tjock för att trycka ner mej i en klänning. Men idag tyckte jag faktiskt att den satt helt ok och jösses vad mycket kvinnligare man känner sej.

Tyvärr gjorde min mamma mej ganska besviken (igen). Hon har hittills inte sagt ett ord om att jag gått ner i vikt. På en familjemiddag med min fasters familj fick jag höra från min faster att jag väl hade gått ner i vikt, då säger min mamma: "Men titta på Martin, på honom syns det verkligen!" Jag trodde nog hon skulle kommentera klänningen iaf, men det enda hon sa var "Vilket långt hår du fått, det passar du inte alls i." Jag blev så paff att jag inte hittade något bra svar, utan bara sa att jag planerat in att klippa mej imorrn...

Men men, det är "story of my life" om man säger så...
Suck!


.

10 kommentarer:

  1. Vad JÄTTE fin du är i din klänning!!!!
    Kram <3 Camilla...
    Ps STRUNTA i mammsen!

    SvaraRadera
  2. Jättefin klänning!
    Tycker lite synd om din mamma som är så bitter - skönt att du har ett liv du kan glädjas åt! :)
    F'resten så passar du bra i hårlängden också! :)

    SvaraRadera
  3. Tycker att du passar jättebra i klänningen.
    Håller med strunta i mammas kommentar =)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. WOW du ser skitbra ut rent ut sagt och passar verkligen i både klänning och hårlängd! Jätteskoj att se skillnaden för den är verkligen stor mot när jag såg dig sist, vilket var ett tag sen =D

    Kram Nenette

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina ord, de värmer ska ni veta! Tyvärr är det ändå så att ett enda negativt ord från min mamma gör att jag trillar ner i ett djupt hål. Det behövs så lite för att såra mej. Men ni har verkligen gjort mycket för att jag ska må bättre :-) Återigen TACK!

    SvaraRadera
  6. Du ser smalare ut i klänning än i byxor och top! Du är himla duktig!

    Trista mammor vi har, du och jag.

    Jag kom på vad jag hakar upp mig på hos min kära mamma, det är att hon har blivit så negativ den sista tiden... Vill sluta träffa kompisar för det är jobbigt. Inte att räffa dem, men det verkar vara tanken som är jobbig...

    SvaraRadera
  7. Min mamma är exakt likadan. När jag för 4-5 år sedan gick ner 22 kg och blev jättesmal och fin pratade mamma fortfarande om hur tjock jag var. Suck! Nu har jag gått upp nästan alla kilona igen tyvärr, så nu blir det en massa jobb med att gå ner, men mamma kommer inte att se det den här gången heller. Hon bara måste hacka på mig jämt, och din mamma tycks ju vara likadant. Jag tycker du är fin både i klänningen och i det långa håret! Kram

    SvaraRadera
  8. Men åhhh!!!!!
    Skulle ha kunnat vara min mammas kommentar också, dvs om hon hade levt idag.
    Vad tråkigt! och jag vet precis hur de känns då jag haft det liknande själv.
    Jag tycker du är jätteduktig och du ser fin ut i klänningen! Så det så!
    Vises på fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jättefint, att du gått ned så många kilon, wow!
    Längtar du inte tbx till Öland? Sigges syster var i Gärdslösa på helgen...
    Vi längtar...
    Kram Gerd o Sigge

    SvaraRadera
  10. Snosse & Leonora: vi verkar ha lika konstiga mammor - det är väl bra att veta att man inte är ensam antar jag...?

    Geddan: Jo, jag längtar till Öland, men kommer inte dit förrän till påsk. Suck!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: