måndag 24 juli 2017

Matsedel v 30

Å vilken härlig helg vi har haft! Det är verkligen vår grej att åka båt och bara ha det gott. Spelar inte så stor roll vart eller hur länge, bara det är vatten så är vi nöjda. Vi kan verkligen rekommendera Birkas långkryssningar, de är så otroligt välordnade och mysiga. Vi hoppas kunna åka med till Höga Kusten någon gång och rykten säger att det kommer en massa spännande nyheter till nästa sommar. Vi kliver på igen i slutet av augusti, då för att frossa i skaldjur  :-)

Jag har ingen aning om vad vågen visar, jag är nämligen inte hemma än. Vad Martin inte visste var att vi skulle spendera en natt på Scandic Anglaise vid Stureplan, det var min bröllopspresent till honom. Så igår när vi klev av båten fick han tänka om när jag sa att vi inte skulle gå till pendeltåget, utan gå till Stureplan istället. Jag vet inte hur eller ens om han blev förvånad, han är ganska van vid mina små upptåg. Men att alla hans arbetskamrater var med på noterna var nog mer överraskande, jag var ju tvungen att be om lov så han kunde komma lite senare till jobbet idag.

Men även om vi är ute på vift, så ska ni få veckans matsedel:

Måndag: Pasta med spenatsås 2 SP plus pasta
Tisdag: Krämig fiskgratäng fr 4 SP plus potatis
Onsdag: Kyckling med mozzarella fr 6 SP
Torsdag: Nudelwok med kassler fr 21 SP för hela grytan
Fredag: Purjo- och lövbiffsgryta 4 SP plus ris
Lördag: Broccolipizza fr 14 SP för hela pizzan
Söndag: Lasagne 9 SP

Nu har vi inget alls planerat på ganska länge och det känns väldigt skönt. Nu tar vi tag i kroppen igen  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: