måndag 26 juni 2017

Matsedel v 26

Då har midsommar varit och juni är snart över. Går det snabbt eller går det snabbt? Jag antar att de flesta av er har ätit och druckit gott i helgen, i några fall lite för mycket också. Här hemma har vi målat hus. Iaf mellan regnskurarna...

Vårt midsommarfirande var bara en enkel lunch mellan penseldragen. Inget som behöver tas igen eller ha dåligt samvete för. Jag har iofs aldrig dåligt samvete för något jag äter, jag väljer det jag vill äta och tar konsekvenserna vid mindre bra val. Men vet jag att det vankas fest och mer mat tar jag gärna en extra promenad och har mer koll på mina smartpoints före och efter. Så tänker jag  :-)

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med tomat och mozarella fr 5 SP plus pasta
Tisdag: Krämig fiskgratäng med räkor fr 4 SP plus potatis
Onsdag: Kyckling med timjan- och senapssås 6 SP plus ris
Torsdag: Kryddig lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Fredag: Färsspett med raita fr 6 SP
Lördag: Blomkålspizza  4 SP
Söndag: Köttgryta 3 SP plus ris


Ta gärna en extra titt på duifokus.se om du följer Viktväktarnas program, där finns nämligen hundratals recept med uträknade smartpoints för alla smaker. Väl och vraka mellan fisk kött, vegetariskt, efterrätter och en massa annat gott. Självklart passar maten alla, man behöver inte gå på VV för att äta gott och nyttigt  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: