onsdag 19 april 2017

Svårt att välja!

Vi ska måla om vårt hus och det är så himla svårt att veta vilken hantverkare man ska välja, varför och vad man ska titta på. Därför har vi använt en tjänst som kolla upp allt detta åt oss och som skickar ett gäng hantverkare till oss som kommer med olika offerter som vi kan välja mellan i lugn och ro. Smidigt!

När vi väl valt den som ska göra jobbet åt oss så ska ju detta finansieras också och då är det lika svårt att veta om man ska låna upp lite till på huset eller ta ett separat lån och vem man isf ska ta lånet igenom. Då kan man vända sej till Consector, som precis som i fallet med hantverkarna, kollar upp alternativ åt oss, ger oss olika förslag och sedan låter oss välja mellan allt de kommit fram till.

För mej som avskyr siffror och att ta kontakt med en massa olika firmor och människor, och dessutom försöka förstå och komma ihåg allt som alla säger, är detta helt suveränt! Nu slänger jag iväg en fråga och får flera svar på mail eller post, som Martin och jag sedan kan skriva ut och gå igenom tillsammans i lugn och ro. De här är tjänster som passar mej och säkert andra som också behöver lite tid på sej för att känna sej ok med beslutet som ska tas. Det är ju ändå rätt viktiga grejer det här och inget man gör särskilt ofta, så det måste lixom bli rätt!

Detta inlägg är ett samarbete mellan mej och Consector, men det betyder inte att jag inte gillar idéen. Jag gör bara samarbeten med företag jag tror på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: