måndag 3 april 2017

Matsedel v 14

Då är vi inne i april och det är bara ett par veckor kvar till påsk. Den här perioden är det många som ger upp "Viktväkteriet" i väntan på påsk och gör sedan ett ryck igen efter. Många tycker att det "ändå är kört..." men så är det ju inte!

Nu när en riktigt rejäl godishelg ligger framför oss är det extra viktigt att planera och göra bra val. Solen skiner på dagarna och det börjar bli varmt, så varför inte ta en extra promenad? Det gör gott för både kropp och knopp! Så istället för att lägga VV på hylla, lägg upp en plan för hur du ska klara veckorna på bästa sätt. Å med bästa sätt menar jag inte att det nödvändigtvis måste bli ett stort minus på vågen, det kan lika gärna bli ett mindre plus, allt beror på vad din plan är. Men påsk behöver inte innebära att allt du kämpat för går förlorat.

Jag lyckades gå på Lakritsmässan och frossa i lakrits igår utan att få ett megastort plus på vågen. Det blev plusminusnoll! Förr om åren har det varit ett stort plus, salt binder som bekant vätska och jag äter mängder med salt på mässan. Men nu hade jag planerat innan! Jag har tränat som vanligt men tagit längre promenader och planerat maten. Å det hjälpte! Veckan som ligger framför mej är ett enda stort kaos där jag äter borta och någon annan lagar min lunch nästan varenda dag. Så även denna vecka har jag planerat för promenader och sedan äta bra mat med få SP de måltider jag kan välja. Det blir nog plus på vågen, men det fixar jag veckan efter.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Nudelwok med kassler (med sjögräsnudlar) 21 SP för hela grytan
Tisdag: Zucchinipasta med tomatsås 1 SP!
Onsdag: Kyckling med mozzarella fr 6 SP
Torsdag: Krämig fiskgratäng med räkor fr 4 SP plus potatis
Fredag: Fläskfilé med champinjoner 6 SP plus ris
Lördag: Broccolipizza 14 SP för hela pizzan
Söndag: Pasta med kräftor och pepparrot fr 9 SP

Nu drar jag till gymmet, ha en fin vecka!

1 kommentar:

  1. Hej hej! Sitter här och gör en middagslista för veckan. Ska prova att göra din goda fiskgratäng! Tack för tipset. :)
    Louise

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: