måndag 13 februari 2017

Matsedel v 7

Såg på väderrapporten att solen och värmen ska hälsa på lite under veckan, ingen är gladare än jag! Igår vaknade vi av att solen sken in genom sovrumsfönstret och ute på trappen i mitt lilla hörn var det faktiskt hela 17 grader i solen. Tror ni att hunden och jag njöt!

Måndagsvägningen visade ett par hekto ner, glad för det är jag. Det börjar gå åt rätt håll igen efter alla födelsedagar. Nu har vi några ganska lugna veckor framför oss då både Martin och jag kan fokusera på bra mat, promenader och träning. Och äntligen ser jag ljuset i tunneln när det gäller vintern...

Så här ser vår vecka ut, det där med Allahjärtan struntar vi faktiskt i... såna är vi! Vi har lixom allahjärtansdag varje dag  :-)

Måndag: Pasta med krämig spenatsås 2 SP (2 PP) plus pasta
Tisdag: Fiskgratäng med spenat 7 SP (7PP) plus ris
Onsdag: Snabb lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Torsdag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP plus ris
Fredag: Stora räkor frästa i vitlök 2 SP
Lördag: Blomkålspizza 4 SP (4PP)
Söndag: Pulled chicken taco-style 8 SP för hela grytan plus tillbehör

Ha nu en riktigt fin vecka! Å håll nu alla tummar och tår för att solen verkligen skiner över oss iaf en liten sund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: