söndag 17 juli 2016

Överkropp som en brottare...

1 år mellan bilderna
Jag har själv sett att min överkropp blivit bredare. Igår påpekade även min pappa detta och det var lite svårt att släppa... Jag vill inte se muskulös ut! Jag vill se nätt och frisk ut. Gärna vältränad, men inte "musklig"!

Jämför jag med bilder från förra sommaren, ser iaf jag en tydlig skillnad. Jag har gått ner ungefär 4 kg men överkroppen ser större ut. Senaste mätningen på gymmet visade en ökning över bröstkorgen och armarna. Rumpan var tack och lov mindre :-)

Jag har aldrig kunnat ha en väska kvar på axeln förut, det kan jag nu. Men nu räcker det! Jag vill inte ha mer muskler! Jag tycker det ser rätt bra ut nu, iaf med kläder på. Utan kläder är det mest magen som behöver trimmas. Å det jobbar jag på!

Jag hade ett mål till bröllopet, jag skulle nå 58 på vågen. För inte så länge sedan stod det 62 och jag trodde absolut inte att jag ens skulle närma mej 58. Idag stod vågen på 58,5. Målet är alltså bara ett halvt kilo bort!!!

Jag har inte vägt så lite sedan jag opererades i aug 2014 och innan dess var det ytterliga några år sedan. Jag har aldrig varit i så bra form i vuxen ålder som jag är nu! Jag har normalvikt, tränar regelbundet och har en stark kropp med former på rätt ställe! Jag börjat faktiskt bli nöjd!

Det har alltså hjälpt att följa Viktväktarnas program, träna tre gånger i veckan på Curves, sova ordentligt, skratta mycket, avstå från alkohol och få hjälp med sköldkörteln. Jag vet inte hur mycket medicinen hjälpt mej, men nog sjutton har det varit positivt! Jag lever igen!

Jag gav inte upp! Jag har nästan nått mitt mål! Vägningen de närmaste dagarna bli spännande. Vad kommer vågen visa på lördag när brudklänningen ska på? Vi får väl se?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: